arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸
پولیتیکو:

نظرسنجی ها نشان می دهند؛ اکثر آمریکایی ها حدس می زنند ترامپ در انتخابات سال 2020 پیروز می شود

با توجه به این که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده زمان باقی مانده است، اکثر رأی دهندگان فکر می کنند احتمال دارد که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده؛  دونالد ترامپ دوره دوم ریاست جمهوری خود را در کاخ سفید تجربه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به این که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده زمان باقی مانده است، اکثر رأی دهندگان فکر می کنند احتمال دارد که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده؛  دونالد ترامپ دوره دوم ریاست جمهوری خود را در کاخ سفید تجربه کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از پولیتیکو، نظرسنجیهای جدید نشان می دهد که تقریباً یک سوم از رای دهندگان آمریکایی می گویند حدس می زنند ترامپ یک بار دیگر به مقام ریاست جمهوری برسد.

براساس نظرسنجی POLITICO / Morning Consult که اخیرا منتشر شد ، 56 درصد از رای دهندگان انتظار دارند رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، سال آینده مجددا انتخاب شود ، از جمله 85 درصد از جمهوری خواهان و 51 درصد از رای دهندگان مستقل. در مقایسه ، بیش از یک سوم دموکرات ها (35 درصد) همین حرف را می زنند.

در این نظرسنجی مشخص شد که شور و شوق رای دهندگان برای شرکت در انتخابات همچنان بالاست. بیش از هشت نفر از ده نفر رای دهنده  می گویند که انگیزه های خود را برای رای دادن در سال 2020 دارند ، 69 درصد آنها می گویند که آنها "بسیار با انگیزه" هستند. این شور و شوق بین دموکرات ها و جمهوریخواهان یکسان است و تقریباً سه چهارم رأی دهندگان در هر حزب خود را با انرژی مثبت نسبت به انتخابات توصیف می کنند.

به نظر می رسد که این اشتیاق به چشم انداز رای گیری مرتبط می شود. درواقع  92 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که احتمالاً در انتخابات سال آینده  شرکت می کنند سهم دموکرات ها در این رای دهی 96 و سهم جمهوری خواهان نیز86 درصد است. در واقع ، حدود چهار نفر از هر ده نفر می گویند از هم اکنون مطلعند که مایلند به چه شخصی رای بدهند. حدود 68 درصد از جمهوری خواهان مطمئن هستند که مایلند به ترامپ رای دهند.اما دموکرات ها و جمهوری خواه ها، احساسات و انگیزه های بالقوه متفاوتی در مورد انتخابات دارند.

دموکرات ها می گویند که آنها در مورد انتخابات امیدوار هستند (26 درصد) و برخی نیز نگران هستند (24 درصد) ، در حالی که جمهوری خواهان می گویند که آنها امیدوارند (19 درصد) و اعتماد به نفس برنده شدن مجدد  (17 درصد) در انتخابات را دارند.نظرسنجی POLITICO / Morning از تاریخ 1 تا 3 نوامبر به صورت آنلاین در بین نمونه های داخلی با رقم 1،983 رای دهنده انجام شد. نتایج حاصل از بررسی ها دارای خطای نمونه برداری کمی بیشتر یا کمی کمتر از 2 درصد است.

Morning Consult یک شرکت رسانه ای و فناوری غیر حزبی است که تحقیقات مبتنی بر داده ها و بینش های مربوط به سیاست ، و استراتژی تجارت را ارائه می دهد.

نظرات بینندگان