arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

روسیه: استقرار نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه خطر حملات تصادفی را افزایش می‌دهد

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه اعلام کرد، استقرار نیروهای آمریکایی در شمال سوریه خطراتی را برای حملات تصادفی و غافلگیرکننده به گشت‌زنی‌های سوریه و روسیه در منطقه ایجاد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته خبرگزاری نووستی روسیه، کنستانتین کوساچوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه خاطرنشان کرد: علاوه بر "مشکل قانونی"، خطرات دیگری وجود دارد؛ به ویژه خطرات وقوع حملات تصادفی و غافلگیرکننده به گشتی‌های سوریه و روسیه در این منطقه که به شکل قانونی برخلاف حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: حملات نظامی به نمایندگان مقامات قانونی در اراضی قانونی‌شان به مثابه تجاوز آشکار خواهد بود و اگر تلفاتی رخ بدهد یا تنش تشدید شود، همه این مسائل بر عهده نظامیان آمریکایی که خود را "مدافعان نفت" می‌نامند و هیچ کاری چه از لحاظ سیاسی و یا حقوقی در آنجا ندارند که انجام دهند، قرار خواهد داشت.

این مسؤول روس تصریح کرد: آنچه آمریکا در سوریه انجام می‌دهد، نفاق و دورویی آشکار است، به ویژه در پی اتهاماتی که آمریکا مبنی بر اشغالگری به کشورهای دیگر از جمله روسیه وارد می‌کند. در این راستا باید به مجازات و بازخواست لازم برای حضور نظامی غیرقانونی در خاک یک کشور دیگر اشاره کرد.

کوساچوف خاطرنشان کرد: صحبت در مورد یک منطقه بسیار گسترده‌ای است که کردهای سوریه آن را تحت کنترل دارند و این منطقه‌ای است که از دیرالزور تا حسکه امتداد می‌یابد و ۲۰ درصد از اراضی سوریه را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان