arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

عضو سنای روسیه: اقدام آمریکا در ساخت پایگاه در سوریه مانند احداث پایگاه در کوزوو پس از بمباران یوگسلاوی سابق است

رئیس کمیسیون امور بین‌المللی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد: آمریکا با ساخت پایگاه نظامی در سوریه در واقع حق حاکمیت و استقلال مردم این کشور را زیر پا می‌گذارد و جالب است که غربی‌ها به این واقعیت تلخ و اقدام غیرقانونی هیچ اهمیتی نمی‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«کنستانتین کاساچوف» امروز (چهارشنبه) در فیس بوک خود نوشت: هیچ خبری از واکنش متحدان اروپایی آمریکا در ناتو که در پارلمان اروپا بسیار دوست دارند از برتری قانون سخن بگویند به گوش نمی‌رسد.

کاساچوف اقدامات اخیر آمریکا در سوریه را به احداث پایگاه در کوزوو تشبیه کرد که پس از بمباران یوگسلاوی سابق در سال 1999 رخ داد و آمریکا در آن زمان دومین پایگاه بزرگ خود در اروپا را در این منطقه مستقر کرد.

وی گفت: ما می‌دانیم که آمریکا برای تامین هزینه حضور نظامیان خود در سوریه میادین نفت این کشور را اشغال می‌کند اگر چه بهانه آنها جلوگیری از گسترش داعش و در اختیار گرفتن میادین نفتی توسط تروریست‌ها است.

گفتنی است، رسانه‌ها اعلام کردند که آمریکا درحال احداث دو پایگاه نظامی در استان دیرالزور سوریه است و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز گفته که نیروهای این کشور قرار است از این پایگاه امنیت میادین نفت سوریه را تامین کنند.

مقام‌های روس در چند هفته اخیر، آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرده‌اند و خواستار پایان دادن به این اقدام تبهکارانه شده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تازگی به بی‌توجهی آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره و خاطرنشان کرد: واشنگتن برروی میادین نفتی سوریه تمرکز کرده است.

وی به کنایه گفت: آمریکا می‌خواهد از میادین نفتی سوریه محافظت کند تا مردم سوریه نتواند به این میادین دست یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان