arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۵۱: قرار بر این است در برنامه پنجم ۶۰ میلیارد دلار خرج شود

بحث [درباره] برنامه پنجم در چادر بزرگ سلطنتی تخت‌جمشید آغاز شد. بحث قال توجه بود... قرار بر این است در این برنامه ۶۰ میلیارد دلار خرج شود. به این صورت که سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود و بودجه جاری دولت و دستگاه‌های دولتی نیز به سی میلیارد دلار بالغ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۵۱: قرار بر این است در برنامه پنجم ۶۰ میلیارد دلار خرج شودپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

صبح ساعت ۱۰ بحث [درباره] برنامه پنجم در چادر بزرگ سلطنتی تخت‌جمشید آغاز شد. بحث قال توجه بود... قرار بر این است در این برنامه ۶۰ میلیارد دلار خرج شود. به این صورت که سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی ۳۰ میلیارد دلار خواهد بود و بودجه جاری دولت و دستگاه‌های دولتی نیز به سی میلیارد دلار بالغ می‌شود. روسای قسمت‌های مختلف سازمان برنامه گزارش کار خودشان را و برنامه‌شان را به عرض می‌رساندند و شاهنشاه اظهار نظر می‌فرمودند و از وزرا سوال می‌کردند و از آن‌ها هم می‌خواستند که اظهار نظر کنند. من هم نشسته و گوش می‌دادم. ناهار همه وزرا در پیشگاه شاهنشاه خوردند. بعدازظهر قدری استراحت شد و باز برنامه شروع و تا ساعت پنج به طول انجامید.

بعد باز به شیراز بازگشتیم، ولی وزرا در هتل داریوش تخت‌جمشید با نخست‌وزیر ماندند. امشب هم برنامه مثل دیشب بود... ساعت ۱۰ باز سری به باغ ارم زدم. پیشخدمت مخصوص پاکتی به من داد که«این را فرمودند به اقبال برسان و امر فرمودند که نخست‌وزیر و وزیر دارایی هم آن را بخوانند.» چون پاکت سرباز بود، من نگاه کردم، دیدم صورت مذاکرات نفت در تهران است. بنابراین فکر کردم فوریت ندارد. فردا صبح خواهم داد بخوانند.

نظرات بینندگان