arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

سوریه: به حمایت از کوبا مقابل آمریکا ادامه می‌دهیم

نماینده سوریه در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت، دمشق همچنان به حمایت از هاوانا در برابر تحریم‌های اقتصادی آمریکا ادامه خواهد داد. محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا از آوریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹، موجب وارد آمدن خسارت مالی هنگفتی بر این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که دمشق همچنان به حمایت از کوبا در مقابله با محاصره اقتصادی که آمریکا از سال ۱۹۶۲ علیه این کشور اعمال کرده ادامه می‌دهد.

به گزارش سانا، وی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «سوریه اطمینان دارد که محکوم کردن محاصره‌ای که آمریکا علیه ملت کوبا اعمال کرده کافی نیست به خصوص در سایه تنش‌هایی که دولت کنونی آمریکا پیگیری می‌کند که بر پایه افزایش تحریم‌هاست.»

الجعفری افزود: «هر دو ملت سوریه و کوبا از اقدامات اقتصادی یکجانبه‌ای که علیه آن‌ها تحمیل شده رنج می‌برند و ملت سوریه همانند کوبایی‌ها چندین دهه تا به امروز از پیامد‌های خطرناک اقدامات اقتصادی ظالمانه یکجانبه که از سوی آمریکا و برخی دولت‌های دیگر اعمال شده رنج می‌برد.»

کوبا از جمله کشور‌هایی است که به دلیل اتخاذ مواضع ضد امپریالیستی، همواره با اعمال فشار و تهدید از سوی دولت‌های آمریکا مواجه شده است. رئیس جمهور کوبا نیز چندی قبل با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه مردم کشورش گفت که تحت فشار و تهدید تن به مذاکره با «دونالد ترامپ» نمی‌دهد.

وزیر خارجه کوبا در توییت روز دوشنبه خود ضمن اشاره به افزایش فشار‌های اقتصادی ایالات متحده علیه مردم کشورش، بر تداوم مقاومت دولت و مردم کوبا برابر اقدامات آمریکا اشاره کرد و نوشت، ما کوبایی‌ها مقاومت را ادامه می‌دهیم.

محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا از آوریل (فروردین) ۲۰۱۸ تا مارس (اسفند) ۲۰۱۹، موجب وارد آمدن خسارت مالی هنگفتی بر این کشور شده است.

وزارت خارجه کوبا نیز چندی قبل اعلام کرد که اقدامات کاخ سفید علیه صلح و امنیت جهان بوده و موجب برهم زدن توازن اقتصادی جهان می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان