arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

ساختمان بانک مرکزی عراق از ورود معترضان در امان ماند

خیابانی که بانک مرکزی عراق در آن قرار دارد، امروز شاهد حضور معترضان بود و نیروهای امنیتی موفق شدند معترضان را پراکنده و از ورود به ساختمان منع کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع عراقی، امروز پنجشنبه از تظاهراتی نسبتاً بزرگ در خیابان «الرشید» در مرکز بغداد خبر دادند. ساختمان بانک مرکزی عراق در این خیابان قرار دارد.

خبرنگار وبسایت «موازین» عراق گزارش کرد، نیروهای امنیتی امروز تظاهرات‌کنندگان در خیابان الرشید در مرکز بغداد را متفرق کردند. همزمان با این خبر، رسانه‌های ضد عراق مدعی شلیک گلوله به معرضان در این خیابان شدند.

تلویزیون الرشید عراق نیز گزارش کرد که «فرمانده عملیات بغداد دستور داده کسانی که به تظاهرات‌کنندگان در خیابان الرشید، گلوله جنگی شلیک کرده‌اند، بازداشت شوند». این منبع خبری مدعی شد که امروز در تظاهرات خیابان الرشید که ساختمان بانک مرکزی در آن قرار دارد، دو نفر جان باخته و پانزده نفر مجروح شده‌اند.

نیروهای امنیتی عراق پیشتر اعلام کرده‌اند که تاکنون به معترضان شلیک نکرده‌اند. تاکنون تصویر چندین فرد نفوذی مسلح در میان جمعیت معترضان در فضای مجازی منتشر شده که در حال شلیک به مردم بوده‌اند.

در یکی از این تصاویر، فردی از پشت و فاصله بسیار نزدیک (حدود دو متر)، به یکی از تظاهرات‌کنندگان که در حال فرار و دوری کردن از گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی است، یک گلوله گاز اشک‌آور شلیک می‌کند و بلافاصله سلاحش را در کیف کمری خود پنهان می‌کند. در تصویری دیگر فرد مسلحی دیده می‌شود که پشت دیواری ایستاده و با کلت کمری در حال شلیک به نیروهای امنیتی و معترضان است.

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد و پس از وقفه‌ای چند روزه به دلیل ایام زیارت اربعین، از بیست و پنجم ماه از سر گرفته شد. به گفته کمیته حقوق بشر پارلمان، شمار جان‌باختگان که بسیاری از آنان در شرایطی مهم جان باخته‌اند، به بیش از دویست پنجاه نفر رسیده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان