arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

نیروهای خلیفه حفتر: از سرت تا مرزهای تونس تحت کنترل نیروی هوایی ما است

نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کردند، جنگنده‌های ارتش ملی توانسته‌اند سیطره‌شان را بر منطقه امتداد یافته از شهر سرت تا مرزهای تونس به طور کامل گسترش دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر گفت: در پی حملات نیروهای حفتر بسیاری از "شبه‌نظامیان تروریست" از مناطق مختلفی در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی عقب‌نشینی کرده‌اند.

المسماری همچنین خاطرنشان کرد: هر هدف، هر قدرت و هر تهدید امنیتی در این منطقه به طور مستقیم با آتش‌های نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شبه‌نظامیان وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس با استفاده از پول به دنبال سربازگیری جوانان در شهرک‌های اطراف پایتخت هستند اما آنها هنوز در این امر موفق نشده‌اند.

المسماری گفت: این نیروها به یاری رساندن و حمایت از اعضای گروه تروریستی داعش پناه برده‌اند.

چهارم آوریل درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج آغاز شد که تاکنون به کشته شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شده است. این حملات تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در لیبی را به بن بست کشانده است.

لیبی از زمان برکناری نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور شاهد بحران سیاسی و نظامی است.

آلمان آماده میزبانی کنفرانس بین‌المللی درخصوص لیبی در ماه نوامبر است و طرف‌های ذی‌ربط جهت دستیابی به راهکاری سیاسی برای خاتمه بخشیدن به درگیری‌ها در لیبی گرد هم جمع می‌شوند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان