arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

پکن: آمریکا باید فشار حداکثری علیه ایران را کنار بگذارد

نماینده ویژه چین در امور غرب آسیا در واکنش به جدیدترین تحریم‌های خزنه‌داری آمریکا علیه ایران خواستار توقف فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ژای جون» نماینده ویژه چین در امور غرب آسیا امروز (جمعه) در واکنش به فشارهای حداکثری واشنگتن به ایران تصریح کرد که آمریکا باید تحریم‌های یکجانبه و اعمال فشار علیه ایران را رها کند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، جون در یک کنفرانس خبری ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران گفت: «چین معتقد است که آمریکا باید این روش‌ها را کنار بگذارد، تحریم‌های یکجانبه و فشار حداکثری علیه ایران را رها کند زیرا این، تنها راه بازگشت به شیوه اصلی صحیح حل مشکل است».

این دیپلمات چین در خصوص گام‌های برجامی ایران در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام تصریح کرد که اوضاع فعلی پرتنش در غرب آسیا با تحریم‌های یکجانبه و فشارهای آمریکا علیه ایران و همچنین خروج یکجانبه واشنگتن از برجام ارتباط دارد.

در عین حال این مقام چینی افزود: «ایران اخیراً اقدامات جدیدی اعلام کرد و در عین حال گفت که این اقدامات بازگشت‌پذیر و تحت نظارت است. با اینحال، چین همچنان امیدوار است که طرفین مربوطه اقداماتی را انجام دهند که به کاهش تنش‌ها و نه عکس آن منتهی شود».

علیرغم پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام و مخالفت‌های امضاکنندگان این توافق هسته‌ای، ترامپ سال گذشته از این توافق خارج شد و پس از آن فشارها به ایران را با هدف وادار کردن این کشور به بازگشت مجدد به میز مذاکره و موافقت با توافق مورد پسند واشنگتن به حداکثر رساند اما فشارهای حداکثری آمریکا نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه نتیجه معکوس دربرداشته و ایران به تدریج تعهداتش را ذیل برجام کاهش داده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان