arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

ریابکوف: روسیه خواستار منطقه عاری از سلاح کشتارجمعی در خاورمیانه است

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه خواستار تلاش برای ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه است. او در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه ( انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) سخن می گفت که یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها با موضوع هسته‌ای است که به مدت سه روز با حضور ۴۰ کشور و ۲۵۰ شخصیت بین‌المللی در مسکو جریان دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سرگئی ریابکوف» روز جمعه در پنجمین کنفرانس عدم اشاعه در هتل لوته مسکو بر موضع مسکو در حمایت از تلاش برای ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه تاکید کرد.

ریابکوف ادامه داد: ما از کشورهای هسته‌ای (بریتانیا، چین، ایالات متحده و فرانسه) دعوت میکنیم تا با هم جمع شویم و در مورد خطرات ناشی از رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای صحبت کنیم.

به گفته وی، خطرات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای "تا حد زیادی با وسوسه آشکار برخی محافل برای دستیابی به وضعیت هسته‌ای به گونه‌ای مرتبط است که در واقع" سیاست بیمه "برای خود به دست آورند.

وی گفت: ما از اعضای دائم شورای امنیت می‌خواهیم که برای رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای گرد هم آیند و در مورد این خطرات بحث و گفت‌وگو کنند.

کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه ( انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها با موضوع هسته‌ای است که به مدت سه روز با حضور ۴۰ کشور و ۲۵۰ شخصیت بین‌المللی در مسکو جریان دارد.

در این کنفرانس که نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی IAEA،CTBTO، UNODA نیز حضور خواهند داشت موضوعاتی مانند کنترل تسلیحات بین روسیه و آمریکا- جنبه‌های مختلف برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – تنش‌های خاورمیانه - عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این پنل «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و «فو کونگ» مدیر کل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین و «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز سخنرانی می‌کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان