arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

۶۰ تخته چادر در روستای ورنکش کمپ زده شد

معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر از فراهم کردن کلیه امکانات اولیه برای زلزله زدگان خبر داد و گفت: تعداد ۶۰ تخته چادر در این روستا کمپ زده شد تا خانوارهایی که در شرایط سخت تری هستند سکنی بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حامد سجادی در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده ورنکش میانه افزود: اقلام غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه نیز به منطقه اعزام می شود که بخشی از آن در اختیار مردم قرار گرفته و سایر اقلام از جمله چادر، موکت، چراغ والور و مایحتاج غذایی نیز در اختیار مردم زلزله زده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: از نخستین ساعات زلزله بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۲۴ تیم عملیاتی و امدادی به روستاهای میانه اعزام شد.

سجادی با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای آسیب دیده، اظهار کرد: طبق بازدیدهایی که از سوی جمعیت هلال احمر به عمل آمد روستای ورنکش و دو روستای دیگر بیشترین آسیب را در زلزله بامداد امروز دیدند.

وی افزود: از ساعات اولیه وقوع زلزله مرکز کنترل عملیات امداد و نجات که ۲۴ ساعته فعال است، بلافاصله زلزله را به معاون عملیات جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات کشور و سایر مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر اعلام کرد و هماهنگی های لازم برای آماده باش استانهای همجوار از جمله اردبیل، زنجان، گیلان، آذربایجان غربی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از وقوع زلزله، نیروهای عملیاتی آذربایجان شرقی از مرکز و شهرستانهای هم جوار ۲۴ تیم عملیاتی را برای ارزیابی و کمک رسانی به منطقه اعزام داشتند، تصریح کرد: بعد از ارزیابی های لازم مشخص شد که سه روستا بیشترین آسیب را دیدند و در این بین روستای ورنکش دچار آسیب بیشتری شد زیرا این روستا تعداد پنج نفر فوتی داشته است.

سجادی گفت: تعداد کمی از مصدومان بر اثر آوار و مابقی بر اثر رعب و وحشت ناشی از زلزله و فرار از منزل دچار آسیب شدند که برخی به صورت سرپایی مداوا و تعدادی نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر کشور با بیان اینکه بیشترین آوار در خانه های خشتی گلی روی داده است، متذکر شد: ترک خوردگی های زیادی در دیوار منازل و نیز مراکز دامداری در این روستاها وجود دارد.

وی بیان کرد: همه تلاش جمعیت هلال احمر و سایر دستگاهها متولی این است تا هرچه زودتر شرایط مردم به شرایط عادی بازگردد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان