arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای دوباره نتانیاهو درباره تورقوزآباد / انهدام یک پهپاد در ماهشهر و تکذیبیه آمریکا / اصولگرایان لاریجانی را حذف کردند / رقیب جدی ترامپ آمد؟ / زلزله دوباره در آذربایجان شرقی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توضیح قالیباف درباره دیدارش با احمدی نژاد

قالیباف درباره دیدارش با احمدی نژاد گفت: ما همان عید بود که رفتیم. بحث احوالپرسی بود. ایام عید بود. یکی به من می‌گفت آقای احمدی‌نژاد را می‌بینید؟ گفتم بله ما هر جلسه مجمع نزدیک هم هستیم و آنجا هم را می‌بینیم و احوال هم را می‌پرسیم. بحثی که الان اشاره کردم، واقعا ریشه در این دارد که وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این موضوعات و جریانات سیاسی در کشور ما پدرخوانده‌هایی دارند.

ادعای نتانیاهو درباره تورقوزآباد
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر با تکرار ادعایش درباره تورقوزآباد، مدعی شد یک سال پس از ادعای او آژانس انرژی اتمی در جلسه ویژه‌ای اعلام کرده است که ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش «دروغ می‌گوید».

علم‌الهدی: منع پخش اعترافات تلویزیونی ضد شفافیت است

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد گفت: این طرحی که در مجلس مطرح شده مبنی بر منع پخش اعترافات،‌ ضد شفافیت است. شخصی که محور رسانه‌های ضد انقلاب بوده و سپاه این را گرفته است. حالا یک عنصر این چنینی اگر آمد افشاگری کرد و عناصر خبررسانش را اعلام کرد،‌ مردم نفهمند؟ حالا اگر این خائن در دستگاه‌های ما نفوذ کند،‌ مردم خائن‌شناس نباشند. پس این عدم شفافت باعث خواهد شد برای مردم ما مسائل روشن نشود.

انتقاد شدید صدیقی از جهانگیری

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران، گفت: تأسف‌آورتر این است که هنوز هم عده‌ای پیگیر تصویب لوایح مرتبط باFATF هستند و گاهی هم دروغ می‌گویند. گفتند در جلسه سران قوا توافق شده است و آن را به بیت رهبری مرتبط کردند که بعد هم تکذیب شد. آیا برجام کافی نبود که آقایان می‌خواهند مضیقه‌های بیشتری را به ملّت تحمیل کنند؟ وی گفت: بس کنید، به ملّت تکیه کنید، به وعده‌های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر ببندید و از مردم کمک بخواهید و جوانان عزیز را به‌کار بگیرید تا نیازی به اینطور ذلّت‌ها نداشته باشید.

ارتش یک پهپاد را در ماهشهر ساقط کرد

سامانه‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از شناسایی یک پرنده ناشناس در آسمان بندر ماهشهر آن را ساقط کردند. آمریکا اعلام کرده این پهپاد متعلق به آنها نیست.

اصولگرایان علی لاریجانی را حذف کردند

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس گفت: لیست اصولگرایان قم برای انتخابات مجلس یازدهم با امیرآبادی، ذوالنوری و زاکانی بسته شد و شورای اصولگرایان قم در تهیه این لیست رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواست و البته وی نیز رزومه‌ای ارائه نکرد.

جان بولتون به جلسه استیضاح ترامپ نرفت

جان بولتون که برای ایراد شهادت در یک جلسه در پشت درهای بسته خطاب به کمیته‌های پیش برنده تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ دعوت شده بود، از حضور در این جلسه امتناع کرد.

رقیب جدی ترامپ آمد

مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و میلیاردر معروف آمریکا از قصد خود برای ورود به کارزار رقابت انتخاباتی دموکرات‌ها خبر داد. این میلیاردر ۷۷ ساله، در گام نخست از ایالت آلاباما برای رقابت‌های مقدماتی ثبت نام کرده است.

زلزله در آذربایجان شرقی

در پی وقوع زلزله در شهرستان میانه، ۵ نفر فوت و حدود ۳۳۲ نفر مصدوم شده‌اند که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲۲ نفر از زلزله زده‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. ۴۰۰ واحد مسکونی از ۸۰ روستای آسیب دیده اند. در میان روستا‌های خسارت دیده، روستای ورنکش بیشترین خسارت را دیده.بیش از 60 پس لرزه ثبت شد. شهر‌های میانه، سراب و ترکمانچای در آذربایجان شرقی تحت تاثیر مستقیم این زلزله قرار گرفته‌اند و ۷ روستا بیشترین خسارت را دیده اند. همچنین استان‌های زنجان، گیلان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز زمین لرزه صبح امروز را احساس کرده‌اند.

نظرات بینندگان