arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

لوموند: امارات ۱۸ زندان مخفی در یمن دارد

روزنامه فرانسوی «لوموند» روز جمعه در گزارشی نوشت: امارات متحده عربی ۱۸ زندان مخفی در یمن دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

المیادین به نقل از روزنامه لوموند نوشت: زندانیان در زندان های امارات توسط نیروهای آمریکایی بازجویی می شوند.

روزنامه لوموند در گزارش خود، یکی از زندان های سرّی امارات متحده عربی را در محل تأسیسات گازی وابسته به شرکت توتال فرانسه در استان شبوه واقع در جنوب یمن عنوان کرده است.

بنا بر این گزارش، امارات این زندان سرّی را در یک پایگاه نظامی در نیمه‌ های سال ۲۰۱۷ میلادی در بخشی از میدان گازی در شهر بلحاف واقع در جنوب یمن ایجاد کرده است.

سه سازمان غیر دولتی «سموفاس»، «دیده‌بان تسلیحات» و «دوستان زمین» با استناد به شهادت زندانیانی که پیش‌تر در این بازداشتگاه بودند، از وجود این زندان خبر دادند و یکی از این زندانیان مدعی است که مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از درمان او جلوگیری و تهدید به مرگ شده است.

بر اساس گزارش این سه سازمان غیر دولتی، پایگاه استخراج گاز شهر بلحاف متعلق به شرکت توتال فرانسه از سال ۲۰۱۶ میلادی به پایگاه شبه نظامیان نیروهای موسوم به «نخبه شبوه» که تحت حمایت امارات هستند، تبدیل شده است و این پایگاه نظامی در سال ۲۰۱۷ برای انجام عملیات مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین لوموند دو شهادت دیگر را از یک محکوم سابق و خانواده یک زندانی دیگر جمع آوری کرده است که نشان می دهد هنوز شماری دیگر تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی در بلحاف محبوس بودند.

پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر وجود زندان های مخفی امارات متحده عربی و عربستان در مناطق جنوبی یمن منتشر شده بود.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان