arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

استقرار تجهیزات رصد تهدیدات بیولوژیک در حرم امام رضا (ع)

رییس سازمان پدافند غیرعامل خبر داد: تا اواسط سال ۹۹، ۵۱ شهر به تجهیزات تولید داخل در حوزه رصد و پایش تهدیدات بیولوژیکی‌ شیمیایی و هسته‌ای مجهز می‌شوند که نخستین آن در حرم امام رض (ع)ا استقرار داده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«غلامرضا جلالی» امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل گفت: امروزه شاهد صنعت بومی‌ پدافند سایبری زیستی شیمیایی و هسته‌ای هستیم که ظرفیت‌های خوبی در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تحریم هم می‌تواند تهدید باشد و هم اثرات متعدد داشته باشد، افزود: اگر دولت بتواند اثرات مخرب تحریم را کنترل کند، فرصت‌های تحریم رو می‌شود که تاحدودی دولت در این امر موفق بوده است.

جلالی معتقد است این نمایشگاه تابلوی ‌ظرفیت‌هایی است که شرکت‌های دانش بنیان در این شرایط مهیا کرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به حوزه سایبری تصریح کرد: نزدیک به ۲۰۰ محصول اساسی و پایه در حوزه سایبری توسط شرکت‌های دانش بیان داخل کشور تولید شده که خیلی از آن‌ها را در گذشته نداشتیم.

وی ادامه داد: امنیت ارتباط مستقیم با تولید داخل دارد، چون محصول خارجی را نمی‌توانیم تضمین امنیتی کنیم. اکنون پنج محصول داخلی ۱۰۰ درصد تایید شده از نظر امنیتی داریم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل درباره حوزه بیولوژیک گفت: اولین آزمایشگاه بی اس ال سطح سه توسط وزارت دفاع که برای اولین بار در کشور تولید شده را به زودی افتتاح می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه این آزمایشگاه لایه جدیدی از تهدیدات بویولوژیک را تشخیص می‌دهد، افزود: برنامهریزی شده تا اواسط سال ۹۹، ۵۱ شهر به تجیزات تولید داخل در حوزه رصد و پایش تهدیدات بیولوژیکی‌ شیمیایی و هسته‌ای مجهز کنیم.

به گفته وی اکنون ۱۵ مورد آن انجام شده و اولین آن را در حرم امام رضا استقرار داده شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان