arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

عبدالله، روند بازشماری آراء انتخابات افغانستان را تحریم کرد

تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله روند بازشماری دو هزار و ۱۱۸ محل رای دهی توسط کمیسیون انتخابات را تحریم و از تمام ناظران خود خواست که در بازشماری شرکت نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالله، روند بازشماری آراء انتخابات افغانستان را تحریم کردتیم عبدالله عبدالله روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای کمیسیون انتخابات افغانستان را متهم به قانون شکنی کرد و گفت: تاکنون تصمیم این کمیسیون در باره آراء تکراری و بیومتریک شده بگونه کامل بررسی و نهایی نشده است.

این تیم از کمیسیون انتخابات افغانستان خواسته است که آرای تکراری و خارج از وقت معین در روز انتخابات و سایر آرای تقلبی تا هنوز پاکسازی و بعد به بازشماری آراء برود.

تیم ثبات و همگرایی تأکید کرده است که به رغم تلاش‌های ما برای تفکیک آرای تقلبی از آرای پاک مردم با وجود شفافیت قانون ، کمیسیون دست از قانون شکنی برنداشته است.

این تیم گفته است که در برابر اعتباردهی به آرای تقلبی بی ‌تفاوت نشده و از کمیسیون انتخابات می ‌خواهد که به وظایف قانونی خویش عمل کرده و باز شماری آراء را بعد از تفکیک کامل آرای تقلبی و بدون بیومیتریک آغاز کند.

ثبات و همگرایی افزوده است که رهبری این تیم، اوضاع را با دقت زیر نظر دارد و تلاش می‌ کند موضوع از مسیر مسالمت ‌آمیز حل شود و در غیر آن‌صورت، تصمیم اساسی در جهت دفاع از آرای مردم بعد از مشورت های لازم به زودی اعلام خواهد شد.

کمیسیون انتخابات هفته گذشته چندین بار از آمادگی‌های خود برای بازشماری بیش از دو هزار محل رای دهی در ۳۴ استان افغانستان خبر داد اما شماری از ستادهای انتخاباتی با این روند مخالفت کردند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان دیروز گفته بود که یک تیم مشخص از روند بازشماری آراء در استان های جلوگیری می کند و افزوده بود که اگر این روند ادامه پیدا کند، کشور با بحران مواجه خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان