arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۲۶۵: طعنه شاه به دزدی و غارت اطرافیانش

شخصی در ایطالیا فوت شده که پنجاه کرور دولت از او مانده، در روزنامه نوشته بودند. همین که عرض شد، شاه فرمود: «افسوس که در ایران نبود که ظل‌السلطان و صاحب‌دیوان و ... او را غارت کنند!» معلوم شد همه چیز به حضرت همایونی معلوم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طعنه شاه به دزدی و غارت اطرافیانش

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

شاه به واسطه کسالت مزاج سوار نشدند. ناظم‌الدوله شرفیاب شد و خلوت کردند. بعد من احضار شدم. روزنامه عرض کردم. شخصی در ایطالیا فوت شده که پنجاه کرور دولت از او مانده، در روزنامه نوشته بودند. همین که عرض شد، شاه فرمود: «افسوس که در ایران نبود که ظل‌السلطان و صاحب‌دیوان و ... او را غارت کنند!» معلوم شد همه چیز به حضرت همایونی معلوم است. چنان‌چه در ماه محرم بی بی جان، عیال امیرزاده مرتضی قلی میرزا، در کرمانشاهان فوت شده، چون مکنتی دارد حسام‌الملاک که از جانب ظل‌السلطان حاکم است امیرزاده را حبس نموده که «مال عیال خود را چه کردی؟» در صورتی که سه اولاد سی‌ساله و بیست‌وپنج‌ساله از ضعیفه دارد که وارث او است و به کسی دخلی ندارد که مطالبه مال او را از شوهر و اولاد او بکنند. خلاصه شب منزل آمدم. بکمز با من بود. شارژدافر انگلیس کاغذی به من نوشته بود، اظهار امتنان از پذیرایی سرخه‌حصار کرده بود.

نظرات بینندگان