arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان فعالیت فرهنگی ندارند

کمتر از ۱۰ درصد دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت دارند و بر این اساس تنها حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنان در این بخش فعالیت می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی و رئیس مرکز ملی گفت و گو، مناظره و آزاداندیشی روز شنبه با بیان این مطلب در آغاز مرحله منطقه ای هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در بجنورد اظهار داشت: بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند که متاسفانه محدود به کلاس درس و جزوه شده‌اند و به نوعی زیست جهان دانشگاه گم شده است.

مهدی عباسی با بیان اینکه گم شدن زیست جهان دانشگاه آسیب های زیادی به همراه دارد، افزود: باید با برنامه ها و فعالیت های مختلف زیست دانشگاه را حفظ کنیم چرا که در صورت از بین رفتن آن خسارت های زیادی وارد می شود.

وی افزود: هم اکنون چهار هزار نفر در قالب ۵۷۰ تیم از دانشجویان در برنامه های مناظره در سطح کشور فعالیت می کنند که اینگونه برنامه ها را باید گسترش داد.

عباسی بر حمایت از فعالیت های فرهنگی دانشجویی تاکید کرد و افزود: نباید به بهانه کمبود اعتبار و بودجه، حوزه فرهنگ را کمرنگ و تعطیل کنیم، نباید این چالش باعث تعطیلی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها شود.

رئیس مرکز ملی گفت و گو، مناظره و آزاداندیشی با تاکید بر ضرورت فروزان نگاه داشتن چراغ زیست فرهنگی در دانشگاه، اظهار داشت: مناظرات و گفت و گو ها نقش مهمی در فعالیت های فرهنگی دارد.

عباسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود به رکن فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها تاکید کرده اند، گفت: متاسفانه در این حوزه کم کاری کرده ایم.

وی افزود: مرحله ملی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی آذرماه امسال در تهران برگزار می شود و ۱۲ تیم برگزیده مرحله منطقه ای به آن راه پیدا می کنند.

وی بر بالا بردن مسئولیت های اجتماعی دانشجویان تاکید کرد و افزود: دانشجویان در گفت و گوها و مناظره ها به این مهم خواهند رسید.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه دانشجویان قوه متفکر و سرمایه های اجتماعی جامعه هستند، گفت: باید بسترهای فعالیت های دانشجویی در زمینه های مختلف فرهنگی را فراهم کرد تا ذهن های خلاق و ایده پرداز شکوفا شوند.

محسن رحمانی افزود: دانشجویان در این برنامه ها نقد و گفت و گو را تمرین کرده و با چنین برنامه هایی قدرت تحمل نظرهای مخالف را خواهند یافت.

مرحله منطقه ای هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان با حضور ۱۶ تیم دانشجویی از ۹ استان کشور امروز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد که این رویداد به مدت سه روز ادامه می یابد و در پایان سه تیم برگزیده به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان