arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

درمان خارش سر

خارش سر دلایل مختلفی دارد و برای درمان آن باید دلایلش را فهمید و درمان موثر را انجام داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به طور معمول هر جا که تعادل شیمیایی ترکیبات در بدن به هم بخورد علایمی ظاهر می شود که به ما هشدار می دهد باید مراقب باشیم و چاره ای برای درمان بیابیم.


خارش پوست سر معمولا به علت ابتلا به بیماری‏های پوستی، استفاده از شوینده ها و مواد آرایشی، رنگ مو و کثیف بودن پوست سر اتفاق می افتد. معمولا متخصصان پوست ومو با نمونه گیری و بررسی وضعیت التهاب پوستی متوجه بیماری های پوست سر می شوند.


پوست خشک
اولین دلیلی که برای خارش پوست مورد توجه قرار می گیرد خشکی پوست است. پوست بعضی از افراد به میزان کافی چربی ندارد و به همین دلیل با هر شست وشو، خارش پوست شروع می شود. به گزارش بیتوته، در این شرایط بهتر است از شامپوی مناسب استفاده کنید. بعضی از متخصصان پوست ومو شامپوی حاوی روغن شتر مرغ را پیشنهاد می کنند.


گال
عامل گال یا جَرَب، موجود بسیار ریزی به نام مایت است که لایه خارجی پوست را سوراخ و در آن جا تخم گذاری می کند. مایت های میکروسکوپی تقریباً همیشه از طریق تماس مستقیم با پوست شخصی که آلوده است منتقل می شود.


شوره سر
شوره سر یکی از شایع ترین مشکلات سر برای ایجاد خارش های احتمالی است. چنان چه علت خارش سر شما شوره است، می توانید از محصولات ضدشوره استفاده کنید.


زخم های روی پوست سر
زخم های روی سر باعث خارش پوست سر و خراشیدن معمولاً سبب بدتر شدن آن ها می شود و احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد.چنان چه نمی توانید دلیل زخم روی پوست سر را شناسایی کنید یا چنان چه این زخم ها در بیشتر نواحی سر وجود دارد یا عفونت کرده اند، به پزشک مراجعه کنید.


استفاده از مواد شیمیایی
چنان چه موهای تان را رنگ کرده اید ، این امکان وجود دارد که به علت خشکی پوست سرتان دچار واکنش حساسیتی شده باشید. محصولاتی در بازار وجود دارد که می تواند رنگ مو های دایمی را از موهای تان پاک کند.
فر کردن موها نیز باعث خارش پوست سر می شود.


رزاسه
رزاسه معمولاً روی گونه ها، چانه و بینی دیده می شود، اما امکان دارد روی پوست سر هم ایجاد و باعث خارش یا حس سوزش شود.


سرطان پوست
این دلیل خارش سر هم بسیار نادر است؛ یعنی سرطان پوست. ملانوما می تواند باعث خارش بشود، ولی انواع دیگر سرطان پوست هم می تواند این علامت را داشته باشد. هر چیزی که باعث حس ناراحتی شدید شود و در عرض دو هفته خود به خود رفع نشود، باید به وسیله پزشک بررسی شود.


درمان خارش سر با سرکه سیب
سرکه سیب مقادیر ph پوستی را کاهش می دهد و موجب کاهش خارش پوست سر نیز می شود. اسید استیک موجود در سرکه سیب عفونت های قارچی و سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد و به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل و به ساخت سلو های جدید روی پوست کمک می کند.به میزان مساوی، آب و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید و بعد درون یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سرتان اسپری کنید و با یک کلاه حمام یا حوله، سرتان را بپوشانید. بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب و شامپو بشویید.
روغن نارگیل
اگر می خواهید از شوره سر خلاص شوید، سعی کنید حتما از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل درمان شوره سر است و همچنین بوی خوبی دارد. قبل از دوش گرفتن، سه تا پنج قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید و پس از یک ساعت سرتان را با شامپو بشویید. همچنین می توانید کمی روغن نارگیل هم به شامپوی تان اضافه کنید.

 

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان