arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

دارویی جدید برای درمان همیشگی ویروس ایدز ساخته شد

این روزها در سراسر جهان بسیاری از نهادهای بهداشتی در پی یافتن راهی برای درمان ویروس ایدز هستند. ویروسی کشنده که البته نسبت به سالهای گذشته درمانهای مهار کننده بسیار مثبتی را تجربه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها در سراسر جهان بسیاری از نهادهای بهداشتی در پی یافتن راهی برای درمان ویروس ایدز هستند. ویروسی کشنده که البته نسبت به سالهای گذشته درمانهای مهار کننده بسیار مثبتی را تجربه کرده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، داروهای موجود فقط می توانند فعالیت ویروس را کنترل کرده و از انتقال آن به افراد دیگر جلوگیری کنند. اما یک شرکت دارویی نوید داده که روشی را یافته که می تواند ویروس ایدز را برای همیشه کنترل کند.

این شرکت برای فروش یک درمان احتمالی برای ایدز، یک سند دارویی تقریباً 1000 صفحه ای را به سازمان داروی فدرال (FDA) ارسال کرده است. این شرکت مدعی شده که این داروی جدید موسوم به AGT 103-T مزایایی دارد که می تواند یک بار برای همیشه عفونت را از بین ببرد.

جف گالوین ، مدیر AGT گفت: "ما باید درمان افراد را از کنترل ضد ویروسی به سمت ایمنی دائمی منتقل کنیم و فکر می کنیم این پروژه ممکن است قادر به انجام آن باشد." این شرکت امیدوار است تا قبل از پایان سال 2019 پاسخی را از FDA دریافت کند. اگر تأیید شود ، AGT آزمایشات بالینی را با درمان اچ آی وی تا ژانویه آغاز می کند. با این حال ، انتظار می رود چندین سال طول بکشد تا این شرکت تأیید نهایی را از سوی مقامات فدرال تأمین کند تا این دارو را به مردم عرضه کند.

علیرغم تلاشهای جهانی برای دستیابی آسانتر به پیشگیری ، درمان و مراقبت در برابر ایدز، این عفونت همچنان به عنوان یکی از مهمترین موضوعات بهداشت عمومی در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده باقی مانده است. برآوردها نشان می دهد که در سال 2018 نزدیک به 37.9 میلیون نفر مبتلا به ایدز مبتلا شده اند. در بین این بیماران ، 770،000 نفر بر اثر عوارض ناشی از HIV درگذشته اند.

طی یک سال گذشته ، تعداد افرادی که در معرض خطر ویروس قرار دارند ، گسترش یافته است. بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی ویروس ایدز در حال حاضر در بین مردان با شرکای جنسی همزمان، افرادی که موادمخدر تزریق می کنند، افرادی که در زندان ها هستند و نوزادانی که حاصل افرادی هستند که به این ویروس مبتلا هستند رایج است.

نظرات بینندگان