arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

شلیک ۳۵ راکت از غزه به اسرائیل در واکنش به ترور ابو العطا / گذرگاه‌های منتهی به غزه بسته شد؛ مترو و مدارس در اسرائیل تعطیل شدند / شهردار عسقلان در اسرائیل از حمله راکتی جان سالم به در برد / ۳ اسرائیلی مجروح شدند

ترور فرمانده گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در غزه پس لرزه‌هایی داشت که بستن گذرگاه‌ها از جمله گذرگاه تجاری کرم ابوسالم تا اطلاع ثانوی، تعطیلی مدارس و مترو و به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه شهرک نشین اشدود از جمله آنهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقاومت فلسطین در واکنش به ترور بهاء ابو العطا از فرماندهان برجسته گردان‌های القدس در شرق غزه اقدام به شلیک چندین راکت و موشک کرد که صدای انفجارهایی در شمال غزه شنیده شد و گفته می‌شود منبع آن سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین بود.

گردان‌های القدس از هدف گرفتن تل‌آویو با حملات موشکی گسترده خبر داد و در بیانیه‌ای آورد: گردان‌های القدس و مقاومت قهرمان به تروریسم و تجاوز اسرائیل با فدرت پاسخ خواهد داد.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز از زخمی شدن سه تن با جراحت‌های سطحی در اثر شلیک ۳۵ راکت از غزه به سمت شهرک‌ها خبر داد، گفته می‌شود تعدادی از این راکت‌ها به مناطق باز اصابت کرد و دو منزل در سدروت خسارت دیدند. به ادعای این شبکه، سامانه گنبد آهنین برخی را هم رهگیری کرد.

رسانه‌های اسرائیلی در عین حال اعلام کردند، شهردار عسقلان از حمله راکتی مقاومت به این شهر جان سالم به در برد.

آنچه "جبهه داخلی اسرائیل" نامیده می‌شود نیز از توقف حرکت قطارها در نقب و جنوب (عسقلان، بئر سبع و سدروت) خبر داد.

همچنین مدارس تعطیل شده و پناهگاه‌ها به روی اسرائیلی‌ها گشوده شده‌اند.

الجزیره گزارش داد، در پی حملات موشکی مقاومت به شهرک‌ها هم‌مرز غزه مدارس مناطق مختلف از جمله تل‌آویو تعطیل شدند. رژیم صیهونیستی همچنین مسیرها در مناطق نزدیک غزه را بسته و متروها در این شهرک‌ها را هم تعطیل کرده است.

مقامات اسرائیلی همچنین تمام گذرگاه‌های منتهی به غزه از جمله گذرگاه‌ تجاری کرم ابو سالم و نیز تا شش مایل حریم هوایی مقابل غزه را بستند.

در همین راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعلیق فعالیت‌های تجاری در شهرک‌های اطراف غزه به دلایل امنیتی خبر دادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان