arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

واکنش استاندار قم به خودسوزی ۴ جانباز قمی

اگر نیاز روز جامعه ایثارگر و جانباز کشور، تامین داروهایشان است و اگر بپذیریم یکی از دلایل این اتفاق این است که شاید دارو به موقع به جانبازان نرسد؛ این یکی از موارد است که باید پیگیری شود؛ بعضی هم اشاره می‌کنند که داروخانه‌ها، چون طلب‌هایشان را نگرفتند و داروهای‌شان به موقع استفاده نمی‌شود و دوز آن‌ها باید به موقع رعایت شود و نمی‌شود؛ این اتفاق می‌افتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور امور ایثارگران استانداری قم با بیان اینکه با دستور ویژه آقای سرمست استاندار قم به مساله خودسوزی جانباز اعصاب و روان ورود کردیم، گفت: از آقای هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم بابت این مورد و همچنین سه خودسوزی اخیر توضیح خواسته‌ایم.

محمدرضا گروسی با اشاره به انتشار خبر خودسوزی یک جانباز ۴۵ درصد اعصاب و روان در منزلش، اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعاتی که داریم در حد همین مطالب کلی است که مطرح شده، اما با دستور ویژه سرمست استاندار قم، در نامه‌ای به آقای هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم از او بابت این اتفاق اخیر توضیح خواسته‌ایم، کما اینکه در مورد سه خودسوزی اخیر هم از وی توضیح خواسته بودیم.

مشاور امور ایثارگران استانداری قم در پاسخ به این سوال که مدیرکل بنیاد شهید قم چه توضیحی بابت سه خودسوزی اخیر داشتند، گفت: ایشان تحلیل‌هایی کرده بود و دلایلی هم بابت خودسوزی نفرات قبلی ارائه کرده بودند که البته یک مورد این موارد هم برای ما زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: از آقای عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید کشور هم درخواست کرده‌ایم تا یک آسیب‌شناسی و کار پژوهشی در مورد دلایل این خودسوزی‌ها صورت گیرد.

گروسی تصریح کرد: به‌هر حال اگر نیاز روز جامعه ایثارگر و جانباز کشور، تامین داروهایشان است و اگر بپذیریم یکی از دلایل این اتفاق این است که شاید دارو به موقع به جانبازان نرسد؛ این یکی از موارد است که باید پیگیری شود؛ بعضی هم اشاره می‌کنند که داروخانه‌ها، چون طلب‌هایشان را نگرفتند و داروهای‌شان به موقع استفاده نمی‌شود و دوز آن‌ها باید به موقع رعایت شود و نمی‌شود؛ این اتفاق می‌افتد. در هر صورت جانبازان اعصاب و روان، همیشه کارهای‌شان ارادی نیست و لذا این جانبازان عزیز ما باید دائما تحت‌نظر باشند.

البته این اطلاعات فعلا در حد کلیات است و در نهایت معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید کشور که مسئول آسیب‌شناسی ویژه این موضوع هستند، باید نظر دهند.

مشاور امور ایثارگران استانداری قم اضافه کرد: همچنین چندی پیش مسئول حوزه حقوقی بنیاد شهید کشور و مسئول بازرسی بنیاد شهید کشور برای بررسی بیشتر موضوعات قبلی به قم آمده بودند و نشستی هم با بنده در استانداری داشتند. وی گفت: البته یک بخشی از این موارد به مشکلات روحی جانبازان برمی‌گردد و از این‌رو مددکاران حوزه ایثارگران و مجموعه رسیدگی به امور خانواده‌های شاهد و ایثارگر، باید نظارت مستمری روی این موضوع داشته باشند.

گروسی در پایان گفت: پیرو انتشار خبر خوسوزی یک جانباز اعصاب و روان، در نامه‌ای به آقای هاشمی مدیرکل بنیاد شهید استان قم، از او خواستیم که دلایل این اتفاق را به‌صورت دقیق به ما اعلام کرده و بگویند که علت این اتفاق عدم استفاده از دارو یا خدمات درمانی بوده یا مورد خاص دیگری وجود دارد که منتظریم جواب نامه ایشان را دریافت کنیم.

منبع: ایران

نظرات بینندگان