arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

بلای خانمان سوز در مشهد به روایت علم الهدی

سال گذشته 4 میلیون زائر خارجی داشتیم که اگر روی ۵ میلیون زائر خارجی هر زائر، ۲ هزار دلار حساب کنیم، حدود ۱۰ میلیارد دلار می‌شود که ‌پول ارز خارجی وارد شهر ما شده اما مدیریت نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: در مشهد با بلای خانمان‌سوزی نسبت به هر طرح و برنامه روبه‌رو هستیم و آن جریان قدرت و ثروت در مشهد است که مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی حرکتی ضد منافع آنها بود.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی امروز در گرهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی در دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: مدیریت استاندار را در استان خراسان رضوی از برکات حضرت رضا(ع) می‌دانم. برخی مسئولان ما سیاسی هستند و برای جناح خود بهره‌برداری سیاسی می‌کنند اما استاندار ما فرد سیاسی نیست، بلکه مرد اقتصادی بوده و دنبال سیاست‌بازی نیست.

وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی استاندار از نظر سیاسی در سطح بالایی برای ما ارزش داشته است، عنوان کرد: کشور در مساله اقتصاد مقاومتی به بن‌بست خورده بود زیرا هر قدمی در این خصوص انجام می‌گرفت، کارهای روتین کشور را به جای فعالیت توسعه اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کردند. ما به عنوان اقتصاد مقاومتی با آن مولفه‌ها، راهکارها و ویژگی‌های مقام معظم رهبری حرکتی در کشور نداشتیم. عملیات استاندار این بن‌بست را شکست و حرکتی در کشور انجام گرفت.

علم‌الهدی افزود: ۷۶ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در کرمان داشتند که تاکنون ۵۰ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. نتیجه کار آقای رزم‌حسینی معلوم ‌شد اما قبل اینکه نتیجه معلوم شود، کار خود را شروع کردند، افرادی از گوشه و کنار در مجامع استان خدشه وارد کردند که معلوم ‌نیست سرمایه وارد استان شود یا نه. حتی برخی به من گفتند شرکت‌های معین، افرادی هستند که از هر موقعیتی استفاده کرده و مانند تعاونی‌ها پول مردم را جمع می‌کنند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: از اقدام آقای استاندار تاکنون ۸ ماه بیشتر نگذشته و به سال نرسیدیم اما ۴۰ هزار میلیارد سرمایه به استان وارد شده که برخی افراد تخریب می‌کردند و می‌گفتند اگر روزی دیدید ۳۰ هزار میلیارد تومان پول به استان آمد، حرفش را بزنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مشهد با بلای خانمان‌سوزی نسبت به هر طرح و برنامه روبه‌رو هستیم و آن جریان قدرت و ثروت در مشهد است، تصریح کرد: برخی سرمایه‌ها را از جای دیگر آوردند و در اینجا حداکثر استفاده را از زمینه‌های اقتصادی بر مبنای خودشان انجام دادند. مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی حرکتی ضد منافع آنها بود. دیگر نمی‌توانند پولی به جیب بزنند و ببرند.

وی ادامه داد: در این ۸ ماه قصه در استان شکل گرفت، ۱۵ درصد ۱۲۸ هزار میلیارد تومان وارد عرصه عملیاتی شده یعنی حداقل حدود ۱۶، ۱۷ هزار میلیارد پول کار می‌کند. به همان مقدار افراد شاغل شدند و کار می‌‎کنند. این مساله کمی نیست. کدام استان در این کشور است که به فاصله ۸ ماه ۱۶ هزار میلیارد تومان پول را وارد کند؟ استان ما زمینه کاری چندانی ندارد، بخش عمده‌ای کویر است اما با این وجود این پول ایجاد شده است.

علم‌الهدی اضافه کرد: این برای ما یک برند سیاسی نیز هست و نشان می‌دهد فعالیت اقتصادی که مقام معظم رهبری فرمودند، شدنی است، هم زود انجام می‌شود و هم زود نتیجه می‌دهد. استان ما در زمینه اقتصادی بهتربن استان کشور نیست و زمینه‌های اقتصادی در استان‌های دیگر قوی‌تر و بیشتر است اما در ۸ ماه این میزان پول کار شده است. اگر مسئولان به این امر توجه کنند، بهتر خواهد بود. ائمه جمعه باید مردم را نسبت به این کار توجیه کنند تا مردم امیدوار شوند، هرکجا توانستیم مردم را به میدان بیاوریم، موفق شدیم و هرکجا نتوانستیم مردم را بیاوریم، شکست خوردیم. باید مردم وارد صحنه شوند.

امام جمعه مشهد گفت: ما در سال 97، 32 میلیون زائر داخلی داشتیم که به دلیل هزینه‌ای که دارد نمی‌توان روی آن حساب کرد. سال گذشته 4 میلیون زائر خارجی داشتیم که اگر روی ۵ میلیون زائر خارجی هر زائر، ۲ هزار دلار حساب کنیم، حدود ۱۰ میلیارد دلار می‌شود که ‌پول ارز خارجی وارد شهر ما شده اما مدیریت نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مشکل ما این بوده که‌ این پول کجا رفته است. اگر الان فکر توانمند اقتصادی و ابتکارات شما در استانداری به کمک این قضیه بیاید، تکلیف این ۱۰ میلیارد دلار مشخص می‌شود که چگونه می‌توان مدیریت کرد و به عنوان سرمایه به کار برد تا افزایش سطح تولید استان و توسعه معدن و صنعت را داشته باشیم. اگر این ۱۰ میلیارد دلار هزینه شود، اشتغال و کار ایجاد می‌شود که این درخواست ما از شما در استانداری است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان