arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» در اروپا اجباری شد

دیوان دادگستری اروپا از کشورهای این قاره خواست از این پس برای محصولات تولیدی در اراضی اشغالی فلسطین به جای «ساخت اسرائیل» از برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیوان دادگستری اروپا امروز (سه‌شنبه) با صدور حکمی بی‌سابقه، استفاده کشورهای اروپایی از برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» را برای محصولات تولید شده توسط رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اجباری کرد.
به گزارش تارنمای شبکه یورو نیوز، این نهاد قضایی اروپایی استفاده از برچست «ساخت اسرائیل» برای این محصولات را ممنوع اعلام و تاکید کرد که برچسب یک محصول باید نشانگر «قلمرو و مبدا» آن باشد.

سرزمین‌های اشغالی، به مجموع مناطقی شامل کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بیت‌المقدس شرقی اطلاق می‌شود که رژیم صهیونیتستی پس از آغاز جنگ با اعراب در سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورد. هرچند که این رژیم با شهرک‌سازی همچنان سعی دارد مناطق فلسطینی‌نشین سرزمین‌های اشغالی را از شهروندان عرب تخلیه و شهروندان اسرائیلی عمدتا یهود را جایگزین آنها کند. جامعۀ جهانی بارها مخالفت خود را با این شهرک‌سازی‌ها اعلام کرده است.

طبق آمارهای رسمی، اکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی اسکان یافته‌اند که ۱۰ درصد از کل جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان