arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نظر رهبری درباره «چندهمسری» / انتقاد روحانی از شورای نگهبان / «جبهه پایداری» علیه موجودیت اصولگرایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نظر رهبری درباره «چندهمسری»

سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نوشت: از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالباً به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظم‌له به آن خوشبینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که: «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی»»

پای شبنم نعمت‌زاده هم به پرونده بانک ملت باز شد

قهرمانی نماینده دادستان گفت: در پرداخت‌های بدون حساب و کتاب در شرکت پارسیس‌کیش یک نمونه فلاحتیان بوده است و وقتی مستندات خودشان را بررسی کردیم، متوجه شدیم که شبنم نعمت‌زاده نیز 5 میلیون درهم بدون مصوبه از پارسیس‌کیش در زمان دیواندری و ابوالحسنی گرفته است. وی ادامه داد: البته این پول تسویه شده است.

تولید نفت عربستان به ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز رسید

به نوشته رویترز، یکی از منابع صنعتی عربستان اعلام کرد که این کشور تولید نفت خود را در ماه اکتبر تا 10.3 میلیون بشکه در روز افزایش داده ولی عرضه نفت آن به بازار هنوز هم کمتر از سهمیه اش طبق قرارداد اوپک است. عربستان سعودی به اوپک گزارش داد که تولید نفت آن در سپتامبر پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو 660 هزار بشکه در روز نسبت به ماه اوت کاهش یافته و به 9.13 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتقاد تلویحی رییس جمهور از شورای نگهبان

روحانی تأکید کرد: بگذارید همه کاندیداها آزاد باشند و بتوانند حضور پیدا کنند و اجازه دهیم مردم آنچه را صلاح می‌دانند، انتخاب کنند. رئیس جمهور افزود: برخی می‌گویند که ما باید صلاحیت افراد را احراز کرده و تشخیص دهیم که چه کسی به درد می‌خورد، اما بگذاریم احراز صلاحیت در اختیار مردم باشد.

ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی

گردان‌های القدس ضمن تایید خبر شهادت بهاء ابو العطا، فرمانده منطقه شرقی در پی آتش نیروهای اسرائیل در شرق غزه اعلام کرد: همسر ابو العطا نیز در این حمله که در محله الشجاعیه در شرق غزه روی داد، به شهادت رسیده است. پاسخ حتمی ما به این جنایت، اسرائیل را می‌لرزاند.

عضو «جبهه پایداری»: اصول گرایی منسوخ شده

سقای بی‌ریا، عضو شورای مرکزی «جبهه پایداری» در گفتگو با «انتخاب» گفت: پیرامون این موضوع که برخی اصول‌گرایان گفته‌اند در صورت ارائه لیست جداگانه، جبهه پایداری حق بهره‌گیری از عنوان اصول‌گرایی را ندارد،می‌گوید: زمان گفتمان اصول‌گرایی اندکی منسوخ شده و اکنون گفتمان «نیروهای انقلاب» مطرح است لذا جبهه پایداری اساسا کاری با اصول‌گرایی ندارد؛ هر شخصی ارزش‌ها انقلابی را قبول داشته باشد ما نیز او را قبول داریم.

مورالس به مکزیک رفت

«اوو مورالس» رئیس جمهوری مستعفی بولیوی پس از دریافت پناهندگی از مکزیک کشورش را ترک کرد.

عراقچی: به عربستان پیام فرستادیم
عراقچی، معاون وزیر خارجه گفت: ما به تمام کشورهای منطقه حتی کسانی که با آن ها رابطه نداریم از جمله عربستان پیام فرستادیم و همه طرف‌ها را به گفت وگو و همکاری مشترک دعوت کردیم و امیدواریم که جواب های مثبتی دریافت کنیم. عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا شما مطمئن هستید میان آمریکا و ایران جنگی رخ نخواهد داد گفت: ما کاملا مطمئنیم به دلیل اینکه کاملا آماده ایم؛ ما کاملا آماده دفاع از کشور هستیم و آمریکایی ها هم این مساله را می دانند بنابراین به نظر من آنها جرات تعرض به ما را ندارند و در نتیجه ما معتقدیم که جنگی در منطقه رخ نخواهد داد.

نظرات بینندگان