arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۲ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آشنا: ‏ اجازه داده‌ نشد فتنه ۹۸ در یزد کلید بخورد
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۴۹

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در حساب توییتری خود نوشت: «‌فتنه ۹۶ را در مشهد کلید زدند ولی بحمدالله اجازه داده‌ نشد فتنه ۹۸ در یزد کلید بخورد.»

سخنگوی قوه قضاییه: رسول دانیال زاده پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود / او از مرتبطان نزدیک طبری و فریدون است
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۴۷

سخنگوی قوه قضائیه گفت: رسول دانیال زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت.

جزئیاتی از اتصال ابوبکر البغدادی به اینترنت در آخرین پناهگاه خود: اشتراک اینترنت این مجتمع در منطقه ادلب از ۱ فوریه آغاز شده / مالک، هزینه آن را ماهانه به صورت نقدی پرداخت کرده است / هزینه ماهانه اینترنت معادل ۸ دلار بوده‌/ البغدادی از نام کاربری «mhrab» برای اتصال به اینترنت استفاده کرده است
۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۰:۴۷

ابوبکر البغدادی چند هفته پیش در جریان عملیات نیروهای آمریکایی به منطقه‌ای در استان ادلب سوریه کشته شد. او در جریان این حمله به همراه سه فرزندش در یک تونل بن‌بست گرفتار شد و به زندگی خود پایان داد. 

اسنادی که به دست تلویزیون «الآن» رسیده نشان می‌دهد این مجتمع از آغاز ماه فوریه سال جاری اشتراک اینترنت داشته و تا ۱۲ ساعت قبل از حمله به آن به اینترنت متصل بوده است. 

خبرنگار تلویزیون «الان» در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته اسنادی که او به آنها دست یافته نشان می‌دهد اشتراک اینترنت این مجتمع از ۱ فوریه آغاز شده و مالک، هزینه آن را ماهانه به صورت نقدی به تأمین‌کننده اینترنت در آن منطقه پرداخت کرده است. 

۱۷ مورد ابهام در نظریه جدید کارشناسی پرونده نجفی
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۴۵

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: در نظریه جدید کارشناسی ( اسلحه و پزشکی قانونی) ۱۷ مورد ایراد و ابهام وجود دارد و ما این ابهامات را به دادگاه اعلام کردیم. او گفت: به عنوان مثال یکی از ایرادات ما این است که ۶ کارشناس (۳ نفر کارشناس پزشکی قانونی و ۳ نفر کارشناس اسلحه) را تعیین کردیم ولی ۵ کارشناس نظر داده و نظر نفر آخر ضمیمه نظریه کارشناسی نیست. گودرزی گفت: کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی مشترکاً یک نظر را اعلام کرده اند و همه زیر آن را امضا کردند؛ در حالی که نظر هر کارشناس باید جداگانه اعلام شود. زیرا به طور طبیعی کارشناس پزشکی قانونی نمی‌تواند درباره مسائل مرتبط با اسلحه و نحوه شلیک گلوله و بالعکس آن نظر بدهد.

واعظی: صحبت روحانی چه ربطی به موضوع برادرش دارد؟
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۳

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در توضیح اظهارات اخیر روحانی گفت: اخیرا گفته شد چند قاضی برکنار شده اند. این حق مردم است که بدانند فساد این قضات چه بوده است؟ گفته شده طبری 16سال فساد داشته است، اما مدت هاست هیچ اطلاعی از وی نیست.. او گفت: می‌گویند صحبت رییس جمهور برای انتخابات مجلس و برادر وی است اما اینها چه ربطی به مواضع رئیس جمهور دارد؟ اگر ریس جمهور می خواست درباره برادرش صحبت کند، از قبل صحبت می کرد نه الان که همه چیز تمام شده است.

سازمان ملل: به ایران دارو بفرستید؛ ۱۵کودک پروانه‌ای جان داده‌اند
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۱

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به خبرجان باختن ۱۵ بیمار پروانه‌ای در اثر تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، خواستار تبعیت همه کشورها اعم از آمریکا از تصمیم‌های دادگاه بین المللی دادگستری شد.

روحانی: در بحث 2.7 میلیارد تومان، رهبری فرمود باید به شما جواب بدهند
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۱

حسن روحانی در ادامه اظهارات روزهای اخیر خود گفت: بحث این 2 میلیارد و 700 میلیون دلار را بار دهم است که تکرار می‌کنم؛ نمی توانم از این مسئله بگذرم. او گفت: رهبری به من فرمود اینهایی که شما می‌گویید حق شماست و اینها باید به شما جواب بدهند. او گفت: مردم حق دارند که بدانند سودش چه شد و پشت پرده چه کسانی بودند. روحانی گفت: ما دنبال اعدام نیستیم، بلکه دنبال پول هستیم؛ این پول کجاست؟

در ارتباط با روح‌الله زم، کسی در مشهد دستگیر نشده
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۰

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت که در ارتباط با روح‌الله زم کسی در مشهد دستگیر نشده است. برخی از رسانه‌ها روز دوشنبه در دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد به نقل از او گزارش دادند که چندی پیش در یکی از همین هتل‌ها یک تیم تروریستی خطرناک دستگیر شده‌اند.

آمریکا، «آنز» را به عنوان رئیس‌جمهور بولیوی به رسمیت شناخت
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۰

بعد از اقدام «جنینه آنز» قانونگذار مخالف دولت سابق بولیوی در اعلام خود به عنوان جانشین «اوو مورالس»، دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن آنز را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت بولیوی» به رسمیت می‌شناسد.

«خانه پدری» رفع توقیف شد
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۲۸

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از ادامه اکران فیلم «خانه پدری» خبر داد و گفت: الان نامه دادستانی تهران مبنی بر رفع توقیف این فیلم را دریافت کردیم.

رونمایی از مکانیسم انتخاباتی اصولگرایان
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۲۷

مهدی چمران مکانیسم انتخاباتی اصولگرایان را اعلام کرد. بر این اساس، شورایی متشکل از نمایندگان احزاب و شخصیت ها ۵ برابر ظرفیت کرسی‌های مجلس، کاندیدا معرفی می‌کند و در نهایت لیست نهایی با یک نظرسنجی عمومی مشخص می‌شود.

ردپای گروه سید صادق شیرازی در حمله به کنسولگری ایران در کربلا
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۲۶

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: گروه سید صادق شیرازی با انتشار بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه جمعی از وکلای حضرت‌ آیت‌الله شیرازی در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در کربلا» این اقدام را کار افراد نفوذی در این گروه دانسته و نوشت: «مشارکت یکی از منتسبین طیف آیت‌الله سید صادق شیرازی در راهپیمائی کربلا را که در آن شعارهائی علیه ایران به‌منظور شعله‌ور کردن دشمنی بین شیعیان ایران و مخالفین سیاست‌های آن سر داده شده محکوم می‌کنیم». در این بیانیه تصریح شده این‌بار از ذکر اسامی خودداری می‌کنیم ولی در صورت تکرار «اسامی را برای طیف شیرازی، وکلا و مقلدین اعلام خواهیم کرد».

۶۰ میلیون نفر حمایت‌های معیشتی می گیرند
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۵:۲۵

علی ربیعی با بیان اینکه طرح حمایت اجتماعی و معیشتی بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در بر خواهد گرفت، تاکید کرد: این افراد با درگاهی وزارت رفاه مشخص خواهد کرد، ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود که مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی می‌شوند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۸:۰۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان