arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

سخنگوی دولت: ۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی می‌شوند

ربیعی با بیان اینکه طرح حمایت اجتماعی و معیشتی بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در بر خواهد گرفت، تاکید کرد: این افراد با درگاهی وزارت رفاه مشخص خواهد کرد، ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود که مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت: ۶۰ میلیون نفر مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی می‌شوند«علی ربیعی» ظهر امروز- چهارشنبه- در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: به سنت خوبی که در کشور ما سال‌ها جاری شد، هفته جاری هفته وحدت است. در جهانی که حرکت‌های تکفیری و افراطی‌گری‌ها که هم به بنیان‌های نظری اسلام و هم به زندگی افراد آسیب می‌رساند، هفته وحدت الگو و نمونه خوبی میان ملل مسلمان است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز دولت حدود سه ساعت درخصوص چگونگی حمایت اجتماعی و معیشتی از هفت دهک جامعه بحث شد، اظهار داشت: پیش از این، هم رئیس‌جمهوری و هم من مساله را تا حدودی باز کرده‌ بودیم. ابعاد، چگونگی خانوارهایی که مشمول این مساله می‌شوند، چگونگی شیوه اعتراض، تامین منافع درآمد و... امروز مورد بررسی قرار گرفت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز تاکید شد این طرح بیش از ۱۸ میلیون خانوار و احیانا افرادی که بیرون از این محاسبات مانده‌اند، در بر خواهد گرفت، تصریح کرد: این افراد با درگاهی که وزارت رفاه مشخص خواهد کرد - که بر دو سازمان حمایتی ما مستقر می‌شود - حدود ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود که مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی هستند.

ربیعی ادامه داد: امروز در مورد شیوه انتخاب بیش از ۱۸ میلیون خانوار بحث شد. ترکیبی از درآمد، شاخص‌های برخورداری و گروه‌های هدف مشخص تعیین‌کننده هستند. بالاخره محرومیت در برخی از مناطق معلوم است. مددجویان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای درآمد ثابت مانند کارگران و بازنشستگان شامل این حمایت هستند.

وی با بیان اینکه این شمولیت نه تنها دهک‌های پایین بلکه طبقات متوسط به پایین را هم در بر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات ما، دهک‌هایی که درآمد بسیار بالا دارند، از این طرح خارج می‌شوند. شیوه اعتراض باز است. امروز تصمیم گرفته شد هر زمان اعتراض پذیرفته شود، این پول برای افراد معترض ذخیره شود. هیچ جای نگرانی نیست و با دقت فرمانداران، بخشداران، ستاد اجرایی وزارت رفاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با هماهنگی با یکدیگر به سرعت این رسیدگی‌ها را انجام خواهند داد.

ادامه دارد...

نظرات بینندگان