arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

آلودگی هوا ۳۲۴ البرزی را با مشکلات قلبی و تنفسی مواجه کرد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد که در سه روز گذشته ۳۲۴ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا از خدمات این مرکز برخوردار شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آلودگی هوا ۳۲۴ البرزی را با مشکلات قلبی و تنفسی مواجه کرددکتر مهرداد بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲۳۷ نفر با مشکل قلبی و ۸۷ نفر نیز با مشکل تنفسی  خدمات لازم را از اورژانس البرز دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در روزهایی که میزان آلاینده‌ها افزابیش می‌یابد تمام پایگاه‌های اورژانس البرز در آمادگی کامل به سر می‌برند،‌ گفت: به مردم  و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد نیز پرهیز کنند.

 به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی در دستور کار قرار داده است.

 کارشناسان و نیروهای امدادی مرکزفوریت‌های  پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.

وی تاکید کرد که افرادی  که بر اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

این مسئول،‌ به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه کرد از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

 استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در معرض آلودگی هوا قرار نگیرند.

 وضعیت کیفی هوای استان البرز با افزایش سطح آلاینده‌ها به سمت ناسالم شدن برای تمام گروه‌ها و وضعیت هشدار نزدیک می‌شود.

پایداری هوا از هفته گذشته در استان البرز سبب شده تا میزان آلاینده ها در این استان تشدید شود و امروز به تعطیلی مهدکودک ها و مدارس مقطع ابتدایی استان (به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا) انجامید.

براین اساس نشست های کمیته اضطرار آلودگی هوا به صورت مرتب در استانداری البرز در حال برگزاری است.

با توجه به آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا در شهرستان های کرج، اشتهارد، فردیس و نظرآباد به ترتیب ۱۲۴، ۱۴۲، ۱۱۲ و ۱۳۵ است.

فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: زمانیکه شاخص کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ و ۱۵۰ قرار می گیرد، وضع کیفی هوا برای گروه های حساس ناسالم می شود.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است که اکنون تعدادی از آن ها در دست تعمیر است.

نظرات بینندگان