arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

کیفیت هوای تهران از فردا عصر به حالت عادی باز می‌گردد

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس گزارش ها و پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی این استان وضعیت آلودگی هوا تا فردا عصر ادامه دارد و بعد از آن به شرایط عادی باز می‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیفیت هوای تهران از فردا عصر به حالت عادی باز می‌گرددمحمد رستگاری اظهار داشت: علت این آلودگی افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، وارونگی هوا و پایداری جوی است که شاخص آلایندگی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بر روی ۱۳۱ قرار داشت.

وی افزود: ایستگاه منطقه ۲۰ شهر ری بیشترین آلودگی هوا را با شاخص ۱۶۱ را نشان می دهد ضمن این که سایر ایستگاه های این استان شاخص های ۱۵۰ درجه را نشان می دهد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به برنامه های بلند مدت در کاهش آلودگی هوای تهران بیان داشت: طرح ترافیک، برخورد با خودروهای دود زا، ممنوعیت ورود تردد کامیون‌ها، معاینه فنی خودروها و سایر موارد از مهمترین برنامه هایی است که در راستای کاهش آلایندگی هوا در حال اجراست.

وی تاکید کرد: در سنوات قبل وقتی پایداری طولانی مدت هوا را داشتیم شاخص آلودگی هوا از مرز ۲۰۰ می گذشت و هوا برای همه اقشار جامعه آلوده بود این درحالی است که امسال با پایداری هوا شاهد کاهش شاخص آلودگی هوا و قرار گرفتن آن زیر عدد ۱۵۰ هستیم.

رستگاری خاطرنشان کرد: این وضعیت جوی و شاخص ها نشانگر اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوای تهران است که با همکاری دستگاه های متولی در حال اجراست.

وی توصیه کرد: بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان در این شرایط ناسالم از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

کیفیت هوای پایتخت امروز چهارشنبه با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۳۳ از نظر غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس(بیماران قلبی، عروقی و ریوی، ‌سالمندان، ‌کودکان و بانوان باردار) است.

هواشناسی تهران امروز اعلام کرد: طی امروز و فردا( چهارشنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۳ آبان) آسمان تهران صاف تا کمی ابری در برخی مناطق (بخصوص در مناطق پرتردد و بویژه در ساعات اولیه روز) همراه با غبار پیش‌بینی می‌شود و از پنجشنبه شب افزایش ابر و در ارتفاعات(بخصوص ارتفاعات شرقی) مه و بارش برف و در مناطق جنوبی وزش باد انتظار می رود.

نظرات بینندگان