arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

ترامپ بر ادامه حضور نظامی در مناطق نفتی سوریه تاکید کرد

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان گفت: ما به حضور و کنترل خود بر مناطق نفتی سوریه ادامه خواهیم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ بر ادامه حضور نظامی در مناطق نفتی سوریه تاکید کردبه گزارش روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ گفت: ایالات متحده با وجود کم کردن حضور نظامی خود در منطقه، قصد دارد کنترل مناطق نفتی در شمال شرقی سوریه را حفظ کند.

ترامپ در دیدار اولیه خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما نیروهای خود را از آنجا (سوریه) خارج می کنیم و تعداد زیادی از آنها را به خانه بازمی گردانیم، اما با این وجود مناطق نفتی در سوریه را نیز ترک نخواهیم کرد.

ژنرال مارک میلر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: اگرچه هدف نهایی، کم کردن حضور نظامی آمریکا در سوریه است، اما با این وجود برای ادامه عملیات علیه گروه داعش تعدادی کمی از نیروهای آمریکا در سوریه همچنان باقی خواهند ماند.

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در مورد خروج یک هزار نیروی آمریکایی گفت: به رغم سخنان رئیس جمهوری نیروهای آمریکا همچنان در منطقه خواهند ماند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: نیروهای داعش هنوز در سوریه حضور دارند و با توجه به شرایط کنونی منطقه احتمال بسیار وجود دارد که نیروهای داعش بتوانند فرصت بازگشت دوباره را فراهم کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در ماه های گذشته با اعلام عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، گفت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریت شان تنها ۳۰ روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از وعده های انتخاباتی ترامپ بود که به نظر می رسد بعد از ناکامی این نیروها در رسیدن به اهداف تعیین شده بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

آمریکا دارای ۱۹ پایگاه و نزدیک به ۶ هزار نیروی نظامی در مناطق شرق سوریه است که از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی وارد این مناطق شده‌اند.

نظرات بینندگان