arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸
رای الیوم:

آیا ترور دو رهبر جهاد اسلامی فلسطین، با احتمال پایان نخست وزیری و برگزاری دادگاه فساد نتانیاهو ارتباط دارد؟

اسرائیل دو حمله موشکی با هدف ترور دو فرمانده برجسته جنبش جهاد اسلامی ترتیب داد؛ اول، بهاء ابوعطا، فرمانده این جنبش در شمال نوار غزه و دوم، اکرم العجوری، عضو دفتر سیاسی این جنبش، در پایخت سوریه؛ که حمله اول، به شهادت ابوالعطا و همسرش انجامید، اما حمله دوم، موجب شهادت العجوری نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا ترور دو رهبر جهاد اسلامی فلسطین، با احتمال پایان نخست وزیری و برگزاری دادگاه فساد نتانیاهو ارتباط دارد؟

رای الیوم نوشت: رژیم اشغالگر، دو حمله موشکی با هدف ترور دو فرمانده برجسته جنبش جهاد اسلامی ترتیب داد؛ اول، بهاء ابوعطا، فرمانده این جنبش در شمال نوار غزه و دوم، اکرم العجوری، عضو دفتر سیاسی این جنبش، در پایخت سوریه؛ که حمله اول، به شهادت ابوالعطا و همسرش انجامید، اما حمله دوم، موجب شهادت العجوری نشد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در مقابل، جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومت، با شلیک چند موشک، به مستعمره های اسرائیلی در جنوب فلسطین، تا حدی به دو حمله تل آویو پاسخ دادند.

اما چرا نتانیاهو چنین جنایتی را مرتکب شد؟ به این دلیل که تصور می کند به این شکل می تواند فرصت خود برای ماندن در منصب نخست وزیری را افزایش داده و از زندانی شدن به اتهام فساد جلوگیری کند.

جنبش جهاد اسلامی که در هیچ یک از انتخابات فلسطین شرکت نکرده، تاکید نموده است که پاسخ محکمی به تجاوز اخیر اسرائیل می دهد.

این در حالی است که مردم فلسطین، که در مراسم تشییع پیکر ابوالعطا حضور داشتند، خواستار انتقام خون او شدند و در این شرایط، نوار غزه و کرانه باختری در حالتی از غلیان به سر می برد. همانطور که برخی منابع در نوار غزه، در گفتگو با رای الیوم تاکید کرده اند که فلسطینی ها خواستار تعجیل در دادن پاسخ به اقدام اخیر اسرائیل، هستند. ایشان تصریح می کنند که جنبش جهاد اسلامی، وساطت مصر، که با درخواست نتانیاهو، انجام گرفته بود را رد کرده است.

نتانیاهو کسی است که این تجاوز را انجام داده است و شخص او باید مسئولیت ان را بپذیرد؛ چرا که نوار غزه پیش از این تجاوز، به دلیل التزام جنبش های مقاومت، به اتش بسی که با وساطت مصری ها صورت گرفته بود، از آرامش نسبی برخوردار بود.

یحیی السنوار، در سخنرانی خود تاکید کرد که جنبش حماس، 70 هزار موشک پیشرفته و دقیق در اختیار دارد، که می توانند طی شش ماه بی وقفه، اهداف اسرائیلی را به طور کامل بمباران کنند.

نظرات بینندگان