arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

موساد به امریکا هم رحم نکرد

هدف اسرائیلی‌ها بسیار تعجب‌برانگیز است، آنها می‌خواسته‌اند سی‌آی‌ای و کاخ سفید بوش و اوباما، هر سه را به دردسر بیندازند و گرفتار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دیپلماسی ایرانی: اعلام خبر نفوذ موساد در میان گروهک جندالله علاوه بر این‌که خشم امریکایی‌ها را برانگیخته افکار عمومی جهان را نیز نسبت به تحرکات اسرائیل در منطقه بدبین کرده و موجی از انتقادها را از عملکرد حکومت رژیم صهیونیستی موجب شده است. گروهکی که در فهرست شبکه‌های تروریستی امریکا، اروپا و سازمان ملل قرار دارد، کشف شده که در حقیقت مزدور امریکا و اسرائیل بوده و در این میان موساد تلاش داشته از گروهک جندالله، جدای از ایران، علیه امریکا نیز بهره‌برداری کند. این بدان معنا است که آنها به حرف‌هایی که خودشان می‌زنند هم پایبند نیستند و برای رسیدن به هدفشان حتی حاضرند نزدیک‌ترین دوستان و متحدانشان را نیز قربانی کنند. این تحلیلی است که بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های بین‌المللی از جمله رسانه‌های غربی و عربی ارائه داده‌اند.

روزنامه السفیر، چاپ لبنان نیز در یادداشتی به قلم جیسون دیتز، تحلیلگر امریکایی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: آن‌چه شبکه ای‌بی‌سی نیوز منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در سال 2007، کاخ سفید سابق به ریاست جورج بوش، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده امریکا به طور سری از شبکه تروریستی جندالله حمایت می‌کرده است. بنا به این گزارش امریکا تلاش می‌کرده است تا به این شبکه تروریستی فشار بیاورد تا حملات شدیدی را علیه ایران وارد بیاورد به گونه‌ای که زخم بزرگی بر بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران وارد آید. دلیل آن هم روشن است، امریکا می‌خواست در جامعه شیعی تنش ایجاد کند و جوامع اسلامی دیگر را علیه شیعیان تحریک کند. پس از آن نیروهای مسلح وابسته به این شبکه حملات گسترده‌ای را به شهروندان ایرانی انجام دادند و جان بسیاری از ایرانی‌های بی‌گناه را گرفتند.

در ادامه این یادداشت آمده است: مشکل اصلی این است که هدفی که امریکا می‌خواست به آن برسد، نرسید، حداقل آن هدفی که شبکه ای‌بی‌سی نیوز آن را فاش کرد. این حمایت شکست‌خورده به جای این که مستقیما از سوی ایالات متحده باشد از طریق سازمان امنیت مرکزی امریکا، سی‌آی‌ای، صورت می‌گرفته و اخیرا هم روشن شده است که در این توطئه مزدوران سازمان موساد اسرائیل نیز دست داشته‌اند. هدف اسرائیلی‌ها بسیار تعجب‌برانگیز است، آنها می‌خواسته‌اند سی‌آی‌ای و کاخ سفید بوش و اوباما، هر سه را به دردسر بیندازند و گرفتار کنند. اسنادی که منتشر شده و مربوط به سال‌های 2007 و 2008 میلادی است، نشان می‌دهد که برخی افراد وابسته به سی‌آی‌ای که برای بازجویی هم فرا خوانده شده‌اند، به افرادی از شبکه جندالله که در حقیقت خود مزدور سازمان امنیتی موساد بوده‌اند، رشوه مالی می‌داده‌اند. افرادی که گذرنامه‌های امریکایی تقلبی و مبالغ متنابهی دلار امریکایی تقلبی در اختیار داشته‌اند.

نویسنده این یادداشت سپس می‌نویسد: آن‌چه بیش از همه پرسش برانگیز است این است که اسرائیلی‌ها با این کار می‌خواسته‌اند به چه هدفی برسند، با علم بر این که فعالیت‌هایشان تقریبا شبه علنی بوده و با این کار در حقیقت بر دیوار مصالح امریکا ضربه می‌زده‌اند. پاسخ کاملا روشن است، اسرائیلی‌ها با این کار می‌خواسته‌اند آن یک ذره اعتباری که حکومت ایران برای ایالات متحده امریکا قائل بود را نیز از بین ببرند. پیش از این رهبران دستگیر شده جندالله در تلویزیون ایران اعتراف کرده بودند که دستورالعمل‌ها و اموالی از سازمان امنیت مرکزی امریکا دریافت کرده‌ بودند. اکنون ثابت شد که اعتراف آنها تا چه اندازه درست، صحیح و قابل اعتماد بوده و ایرانی‌ها حق داشته‌اند که با استناد به این اعتراف‌ها آنها را مجازات کنند.

جیسون دیتز در این یادداشت تاکید می‌کند، چنین توطئه‌هایی از سوی موساد حیات امریکایی‌ها را به شدت به خطر می‌اندازد، علاوه بر آن خسارت‌های سنگینی را متوجه روابط ایالات متحده امریکا با پاکستان می‌کند. چرا که عناصر جندالله برای مدت طولانی‌ای به اهداف پاکستانی‌ها در ایالت بلوچستان پاکستان حمله می‌کردند. از این‌جا می‌توان دریافت که چرا ایالات متحده امریکا فورا هر گونه رابطه‌ای با شبکه تروریستی جندالله را رد کرد و در این باره بیانیه‌های مختلفی نیز صادر کرد.  
دیتز یادداشت خود را این گونه به پایان می‌رساند: با همه این احوال این رفتارها از سوی امریکا کافی نیست. واشنگتن باید یک بیانیه شدیداللحن منتشر کند و چنین تحرکاتی را از سوی اسرائیلی‌ها به شدت محکوم کرده و به صراحت اعلام دارد که فارغ از این که خود بخواهد درگیر شود یا نه، به هیچ وجه در جنگ‌های سری حکومت عبری دخالت نمی‌کند. 
نظرات بینندگان