arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

پشت صحنه رضایت دادن احمدی‌نژاد به افزایش سود بانکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گوشه های از پشت صحنه موافقت احمدی نزاد با افزایش سود بانکی را منتشر کرده است، خبرنگار «بازتاب» به جزئیات دیگری از این موضوع دست یافت.

 

بنابر این اطلاعات، محمود احمدی نژاد اساسا با افزایش سود بانکی مخالف بوده است و بعد از خودداری محمود بهمنی از همراهی وی در سفر آمریکای جنوبی و تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار در غیاب وزرای اقتصادی کابینه که به تصویب افزایش سود بانکی منجر شد، وی پس از بازگشت از سفر مخالفت خود با این مصوبه را اعلام واز امضای آن خودداری می کند.

 

این مخالفت حتی منجر به متزلزل شدن بهمنی در ریاست بانک مرکزی می گردد، اما احمدی نژاد همچنان از ابلاغ مصوبه خودداری کرده و حتی با وجود التهابات شدید در بازار ارز و طلا و کاهش شدید ارزش پول ملی بر تصویب خود پافشاری می کند.

در این شرایط در جلسه ای که در حضور مقامات عالیرتبه نظام برای رسیدگی به موضوع تشکیل می گردد، مقامات عالیرتبه خطاب به رییس دولت از رسیدن گزارشهایی خبر می دهند که طبق آن، بخشی از التهابات ارز و طلا از سوی دولت دامن زده شده است تا اثر تحریم ها بزرگنمایی شود و نظام را در برابر غرب وادار به عقب نشینی کند.

 

پس از این نظر احمدی نژاد از موضع خود عقب نشینی کرده، اما شنیده شده است که وی باز هم از امضای مصوبه خودداری کرده و شفاها اظهار می کند که مصوبه را اجرا کنید.

برخی منابع یادداشت هفته گذشته حسین شریعتمداری در کیهان مبنی بر احتمال دست داشتن برخی عوامل کلیدی دولت در التهابات برای وادار کردن نظام به سازش و نظر مخالف رهبری را ناشی از آگاهی از محتوای این جلسه ارزیابی می کنند.

 

گفه می شود از نظر احمدی نژاد ، این افزایش سود بانکی نیز مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی کند، و احتمالا وی در صورت عدم موفقیت تلاش جدید ، بر نادرست بودن این تصمیم برای حل مشکل تاکید کند.

نظرات بینندگان