arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

گزارشی از اعتراضات بنزینی در برخی شهرهای استان تهران

در پی اصلاح قیمت بنزین برخی از شهرستان های استان تهران شاهد تجمع‌ مردمی است. خبرگزاری مهر نوشته که در شهرستان هایی مانند شهریار، بهارستان، رباط کریم، قدس، دماوند و پردیس شاهد تجمع آرام مردم هستیم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری مهر در گزارشی از اعتراضات در شهرهای استان تهران نوشت: در پی اطلاعیه ساعت ۲۴ پنجشنبه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مبنی بر اصلاح قیمت بنزین، شنبه صبح شاهد برگزاری تجمعات مسالمت آمیز در برخی از شهرستان های استان تهران در اعتراض به این اطلاعیه هستیم.

به گزارش «انتخاب»، این خبرگزاری بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار خود نوشته که در شهرستان هایی مانند شهریار، بهارستان، رباط کریم، قدس، دماوند و پردیس شاهد تجمع آرام مردم هستیم .

در این تجمعات، مردم باخاموش کردن اتومبیل های خود، به سیاست های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین انتقاد کردند.

در مسیرهای تردد خودروها در خیابان های اصلی بهارستان، رباط کریم، خیابان ولیعصر(عج) شهریار، خیابان کامیون داران پردیس به سوی تهران و نیز شمال کشور، میدان جهاد دماوند و برخی دیگر از خیابان ها این توقف خودروها موجب انسداد مسیر تردد شد.

یکی از معترضان در دماوند در این خصوص به مهر گفت: با توجه به گرانی های موجود در کشور اصلاح ۳ برابری قیمت بنزین اوضاع را برای قشر ضعیف جامعه سخت می کند و ما به این موضوع انتقاد داریم.

وی ادامه داد: البته باید بگوییم، اعتراضات ما مسالمت آمیز بوده و هرگز از آشوب گری در این شهرستان حمایت نخواهیم کرد.

این منتقد دماوندی اضافه کرد: ما مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می کنیم.

گزارش های ارسالی از شهریار و ملارد حاکی است، همراهی نیروی انتظامی با مردم معترض به خوبی صورت گرفته و همین امر سبب برگزاری مسالمت آمیز و آرام تجمعات شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی که نماینده شهرستان های رباط کریم و بهارستان نیز است، ضمن انتقاد از اصلاح قیمت بنزین به خبرنگار مهر گفت: اعتراضات مردمی به حق است، اما باید این انتقادات را از آشوب گری متمایز کرد، چرا که همگان دیدند، در کمال آرامش انتقادات انجام شد.

رییس سازمان صمت استان تهران نیز تاکید کرد، که با توجه به عدم افزایش قیمت گازوئیل، افزایش قیمت کالاها در پی اصلاح قیمت بنزین توجیهی ندارد.

یدالله صادقی افزود: در همین راستا بازرسان سازمان صمت در سراسر استان تهران به طور شبانه روزی بر قیمت ها کنترل دارند و با سودجویان برخورد می شود.

دغدغه سودجویی برخی افراد از اصلاح قیمت بنزین، که امروز توسط رییس سازمان صمت استان تهران مطرح شد، روز گذشته توسط امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه این شهر مورد توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این خطبه ها از مسئولین خواست، با نظارت های دقیق مانع سودجویی عده ای از اصلاح قیمت بنزین شد و وی تعبیر « خون مردم را در شیشه کردن» را برای این سودجویان به کار برد.

نظرات بینندگان