arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

الصفدی از تصدی پست نخست‌وزیری لبنان انصراف داد

وزیر سابق و تاجر لبنانی از پذیرش منصب نخست‌وزیری لبنان انصراف داد. الصفدی همچنین حمایت خود را از تعیین سعد حریری برای تصدی پست نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته رویترز، محمد الصفدی، وزیر سابق و تاجر لبنانی که توسط احزاب سیاسی این کشور برای تصدی پست نخست‌وزیری تعیین شده بود از پذیرش این منصب انصراف داد.

وی پس از دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه دولت مستعفی لبنان تصمیم به انصراف از پذیرش این منصب گرفت.

الصفدی همچنین حمایت خود را از تعیین سعد حریری برای تصدی پست نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرد.

طبق گزارش شبکه "LBCI" لبنان، انصراف الصفدی پس از آن صورت گرفت که وی بر موضع خود درباره تشکیل دولت متخصصان برای برآورده ساختن خوسته‌های ملت لبنان پافشاری کرد.

اخیرا حزب الله، جنبش أمل و جریان آزاد ملی با حریری برای انتخاب محمد الصفدی، وزیر و نماینده سابق به عنوان نامزد سمت نخست‌وزیری توافق کردند.

انتخاب الصفدی بعد از آن صورت گرفت که حریری بر موضع خود درباره تشکیل دولت پافشاری کرد. او تأکید داشت که اگر برای تشکیل دولت جدید انتخاب شود این دولت یک دولت کوچک تکنوکرات خواهد بود اما حزب الله و أمل چنین دولتی را قبول ندارند و خواهان دولتی تکنو-سیاسی هستند.

از سوی دیگر جبران باسیل، وزیر خارجه دولت مستعفی لبنان اعلام کرد که محمد الصفدی، وزیر دارایی سابق با تصدی پست نخست‌وزیری لبنان در صورت موافقت گروه‌های سیاسی اصلی موافقت کرده و قرار است مذاکرات در این خصوص دوشنبه شروع شوند.

منابع نزدیک به جریان آزاد ملی در لبنان جمعه اعلام کردند که به صورت اولیه با نامزدی الصفدی برای سمت نخست‌وزیری موافقت شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان