arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

استیضاح رئیس جمهور در ۵ محور در مجلس کلید خورد / تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح لاریجانی

جمعی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس جمهور هستند. همچنین خبرگزاری ها گزارش داده اند که در جلسه علنی امروز یک نماینده اصولگرا در حال جمع آوری امضاء از نمایندگان برای استیضاح علی لاریجانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استیضاح رئیس جمهور در ۵ محور در مجلس کلید خورد / تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح لاریجانی

جمعی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس جمهور هستند.

به گزارش «انتخاب»، خبرگزاری فارس گزارش داده که جمعی از نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس طرح استیضاح رئیس جمهور را تهیه و تدوین کردند. این طرح که تاکنون به امضای حدود ۶۰ نفر از نمایندگان رسیده، با محور‌های زیر تهیه و تدوین شده است:

۱- سخنان تفرقه‌انگیز

۲- اجرا نکردن سیاست اقتصاد مقاومتی

۳- بی‌کفایتی در مدیریت اجرایی کشور

۴- وضعیت ارزی و اقتصادی کشور

خبرگزاری ایلنا نیز با اشاره به تلاش مجتبی ذوالنور برای جمع آوری امضا برای استیضاح روحانی نوشته که بر اساس اخبار رسیده تعداد امضاهای طرح استیضاح رئیس‌جمهور ۵۰ امضا است.

تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح «لاریجانی» با سردمداری «ذوالنور»

همچنین خبرگزاری ها گزارش داده اند که در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجتبی ذوالنور نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال جمع آوری امضاء از نمایندگان برای استیضاح علی لاریجانی است.

در متن نامه تقاضای استیضاح لاریجانی خطاب به کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی آمده است: به استناد ماده ۲۴ آیین نامه ما نمایندگان به عملکرد رئیس مجلس معترض و خواستار استیضاح ایشان هستیم.

در این نامه دلایلی ذکر شده از جمله این که عضویت رئیس مجلس در مجامع و شوراها از حیث شخصیت حقوقی ایشان است؛ لذا مواضع ایشان از جانب مجلس طبق نظر مشورتی مجلس و نظر اکثریت نمایندگان نبوده است. همچینن در تصمیمات اتخاذ شده توسط سران قوا مثل اقدام اخیر در سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین رای نمایندگان آن هم حداقل به صورت استمزاجی گرفته نشده است؛ در نهایت امضاء کنندگان این نامه اعتراض خود را نسبت به تصمیم گیری‌های مجلس بدون مشورت نمایندگان بیان کرده و طبق آیین نامه مجلس خواستار به جریان افتادن استیضاح علی لاریجانی شدند.

نظرات بینندگان