arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸

آسیب به ۳۶ بانک در اعتراضات خرم‎ آباد

رییس شورای هماهنگی بانک‌های لرستان گفت: آشوبگران با فرصت طلبی از اعتراضات آرام مردمی به افزایش قیمت بنزین به ۳۶ شعبه از بانک های دولتی و خصوصی سطح شهرستان خرم‎آباد خسارت وارد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیژن مقدم بیرانوند اظهار داشت: از ۳۶ شعبه بانک خسارت دیده تعداد پنج شعبه توسط اغتشاشگران آتش زده شد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ یک از شهرستان های استان به بانک ها خسارت وارد نشده است گفت: همچنین تعداد ۴۶ دستگاه خودپرداز در سطح شهرستان خرم آباد آسیب دیده و غیرفعال شده است.

به گفته وی آشوبگران شیشه ها، درب حفاظ ها، سیستم های نوبت دهی، دوربین های مدار بسته و تجهیزات رایانه ای برخی از بانک ها را نیز از بین برده اند.

مقدم بیان کرد: خسارت وارد شده به بانک های دولتی و خصوصی از صفر تا ۱۰۰ درصد می باشد که خسارات ریالی آن به محض دریافت گزارش اطلاع رسانی می شود.

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای هماهنگی سرا قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این اعتراض‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهار نظرهایی جداگانه تاکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر

به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهم‌ترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است. دولت تاکیدکرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان