arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸

سخنگوی شورای شهر تهران: طرحی درباره محل تجمعات قانونی در هیات رئیسه شورا مطرح نیست

در پی ناآرامی‌های اخیر در اعتراض به گرانی بنزین، موضوع تعیین فضاهای برای برگزاری تجمعات قانونی، مجدد در شورای شهر تهران مطرح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موضوع اختصاص محلی برای تجمعات در دی ماه سال ۱۳۹۶ در شورای شهر تهران مطرح شد و احمد مسجد جامعی که پیشنهاد دهنده این طرح به شورا بود در این باره گفته بود: ما این طرح را برای اعتراضات قانونی پیش بینی کردیم و امیدواریم ساز و کار حمایت قانونی از آنها فراهم شود. پیام این مصوبه به رسمیت شناختن حق اعتراض در عمل است، امیدوارم بتواند هماهنگی لازم را با استانداری، وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی ایجاد کند.

این طرح با عنوان "الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی" در شورای شهر تصویب شد اما هیات تطبیق مستقر در فرمانداری آن را مغایر با قانون اعلام کرد و پرونده آن در اسفند ۱۳۹۶ تا روز گذشته که یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران مجدد آن را مطرح کرد، بسته شده بود.

حجت نظری روز یکشنبه 26 آبان در جلسه علنی شورای شهر تهران در قالب تذکری با بیان اینکه مردم باید اعتراضات احتمالی خود را به شیوه مسالمت آمیز مطرح کنند گفت: پیش‌تر شورای شهر مصوبه‌ای داشت که براساس آن ایجاد فضاهای برای تجمع پیش بینی شده بود که این مصوبه در هیئت تطبیق رد شد و اتفاقات روز گذشته نشان داد که لازم است هر چه زودتر فکری به حال این محل‌های تجمع کنیم. نرخ بنزین افزایش یافته و اعتراض و انتقادت مردم در این زمینه را باید به رسمیت شناخت اما مردم نیز باید از شیوه‌های دموکراتیک اعتراض کنند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص طرح دوباره تعیین محل هایی برای تجمع های مردم در قالب یک طرح گفت: طرحی که بخواهد در شورا مطرح شود سازوکار مشخصی دارد و عده ای از اعضا باید طرح امضا کنند و به شورا ارائه کنند همانند سایر طرح ها اما در این رابطه چیزی در هیات رییسه مطرح نبوده است.

وی درباره نظر خود برای تعیین این محلات گفت: قبلا در مورد این موضوع صحبت شده فکر می کنم این موضوع الان بحثش ضرورتی ندارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان