arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸

ترامپ برای ادای شهادت به کنگره فراخوانده شد

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا از رئیس جمهوری خواستند تا در کمیته‌های کنگره که در حال تحقیق درباره استیضاح وی هستند، حاضر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش آسوشیتدپرس، پلوسی نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا گفت: «دونالد ترامپ» اگر بخواهد، می‌تواند به کنگره بیاید و صحبت کند و همه حقیقتی که از آن مطلع است را بگوید.
شومر سناتور دموکرات ایالت نیویورک هم اظهار داشت: ترامپ اگر از چیزهایی که می‌شنود، خوشش نمی‌آید، نباید درباره آن توئیت کند. او باید به کمیته بیاید و پس از سوگند خوردن، شهادت بدهد.
ترامپ متهم است که اواسط تابستان امسال در گفت‌وگویی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین وی را تحت فشار قرار داده تا درباره فعالیت اقتصادی «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» تحقیق کند.
این خواسته ترامپ به تلاش برای لطمه زدن به اعتبار جو بایدن به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش قلمداد شده است. دموکرات‌ها این اقدام را سوءاستفاده از قدرت تلقی کرده‌اند و سعی دارند بر مبنای آن ترامپ را استیضاح کنند.
شماری از مقام‌های سابق و فعلی ترامپ با حضور در کنگره به سوالات نمایندگان پاسخ داده‌اند.
هفته گذشته «ماری یووانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین به کنگره رفت که در پی آن حملات توئیتری ترامپ علیه مخالفانش از جمله پلوسی و یووانوویچ شدت گرفت.
ترامپ نوشت: نانسی پلوسی عصبانی باید در خانه خود در سانفرانسیسکو باشد و زاغه‌های خطرناک و تهوع‌آور آنجا را که به اقیانوس آرام کثافت می‌ریزد و به سرعت به خطری زیست‌محیطی تبدیل می‌شود، پاکسازی کند؛ اما هیچ کاری نمی‌کند.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که پلوسی مدت‌ زمانی طولانی در پست ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نماند.
وی یووانوویچ را هم به باد انتقاد گرفت و نوشت: هرجا که ماری یووانوویچ رفت، وضع خراب شد. او در سومالی شروع کرد، چه اتفاقی افتاد؟ سپس به سرعت به اوکراین رفت و رئیس جمهوری جدید این کشور در دومین مکالمه تلفنی با من از او ناراضی بود.
یووانوویچ روز جمعه در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که به ریاست «آدام شیف» از مخالفان سرسخت ترامپ و طرفدار استیضاح وی برگزار شد، گفت که اطرافیان ترامپ با راه انداختن کارزار علیه او، رئیس جمهوری آمریکا را تحت فشار گذاشتند تا او را از سفارت برکنار کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان