arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

عزيزمحمدی: به من نگوييد سردار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه اعتماد مصاحبه ای با عزیز محمدی کرده است که متن آن در پی می آید:


شما فكر مي كنيد كه بعضي ها به دنبال تعليق فوتبال هستند و مي خواهند به فيفا گزارش غلط بدهند؟

خير من انسان خوشبيني هستم و تا خلاف چيزي به من ثابت نشود، باور نمي كنم و هم اكنون اين برداشت را ندارم و دچار توهم نيستم
   
روابط شما و كفاشيان بعد از اين اتفاقات چطور است؟

بنده شخصيت آقاي كفاشيان را دوست دارم و به آن احترام فراوان مي گذارم. ايشان انسان بسيار باتقوايي هستند و بارها به ايشان گفته ام من دو رو نيستم و ظاهر و باطنم يكي است و هميشه نظراتم را شفاف ارايه مي دهم. بنده در دوران آقاي صفايي فراهاني و دادكان هم همين طور شفاف نظراتم را ارايه مي دادم. حالاشايد من اشتباه مي كردم ولي خودم را سانسور نكردم.
   
    اختلاف نظر من با ايشان كاري است. من به كفاشيان گفتم اساسنامه را تغيير نده و به جايش لابي كن و كساني را كه مي خواهي در كنارت باشند، با لابي به مجمع معرفي كن تا راي بياورند و با شما هماهنگ باشند و نگذار آيندگان بگويند، اين فدراسيون به ما خيانت كرد. بارها به ايشان گفته ام اگر جمع به من بگويند، برو مخلص شان هم هستم اما موضوعات را شخصي نمي بينم. مگر همين اساسنامه كه تغييرش دادند، ضامن ماندن كفاشيان در راس فدراسيون فوتبال نبود؟ اين اساسنامه جلوي خيلي از دست اندازي ها به فدراسيون را گرفت. همه به شكل دموكراتيك آمديم و تا آخرين روز هم كارمان را انجام داديم و كسي نتوانست به ما بگويد فلان كار را بكن مثلاشش ماه پيش مي گفتند كفاشيان بايد عوض شود. تغيير ايشان چه دردي از فوتبال ما دوا مي كرد همين هيات رييسه كه مي گويند با ايشان ناهماهنگ است، با اين حرف ها مخالفت كرد تا ما يك بار هم كه شده رياست چهارساله را تجربه كنيم.
   
    اميدوارم انتخابات در زمان خودش برگزار شود و ايشان هم كانديدا شوند. ديگران هم بيايند تا مجمع راي دهد و رييس در انتخابات دموكراتيك انتخاب شود همين.
   
    شما هم در انتخابات به دنبال لابي كردن هستيد و مي خواهيد مثل چهار سال قبل ليست بدهيد؟
    به هر حال هر كسي روش خودش را دارد. شك نكنيد كه همه به دنبال لابي كردن هستند و طبع انسان ها اين است كه وقتي مي خواهند كاري انجام دهند، يكسري از افراد هماهنگ خود را در كنار خود بياورند اما من مي گويم از راهش اين كار را انجام دهيم و حق انتخاب را به مجمع بدهيم.
   
    احتمال دارد مجمع عقب بيفتد يا تغيير كند؟
    خير، خوشبختانه اين اساسنامه باعث بلوغ ما شده.
   
    آيا غير از كفاشيان، شخص بهتري را براي رياست مي بينيد؟
    راجع به اين مورد حرفي نمي زنم تا بعد از نام نويسي نامزدها.
   
    شما براي اينكه كانديدا شويد چه دفاعي از خودتان مي كنيد؟
    اگر به برنامه چهار سال پيش من نگاه كنيد، مي بينيد كه من گفته بودم مي خواهم مسابقات را منظم انجام دهم، باشگاه ها را به سمت خصوصي سازي پيش ببرم، با دلالي به شكل موجود برخورد كنم، حق پخش را به باشگاه ها بدهم و...
   
    خب اگر شما كارنامه بنده را ببينيد، متوجه مي شويد تمام سعي ام را كرده ام و به خودم نمره خوب مي دهم، بازي ها را زير نور برديم، وضع ورزشگاه ها را درست كرديم، درآمد ليگ را امسال به 28 ميليارد تومان رسانديم يعني بين 18تيم ليگ برتر از يك تا دو ميليارد تومان پرداخت كرديم. همين امسال دوميليارد و هشتصد ميليون به فدراسيون پرداختيم. تمام مواردي كه به ما مربوط مي شد، استاندارد كرديم. براي برنامه آينده دو كار مهم دارم: يكي حرفه يي كردن باشگاه ها و ديگري استاندارد سازي استاديوم هاي سطح كشور.
   
    منتقدان شما نظامي بودن تان را هدف قرار مي دهند؟
    افتخار مي كنم نظامي هستم و در سپاه خدمت كردم و در جنگ تحميلي حضور داشتم و از خاك و ميهنم در برابر دشمن دفاع كرده ام اما در مصاحبه ها اعلام كرده ام به من سردار نگوييد چرا كه من ديگر نظامي نيستم و بازنشسته ام بنابراين بنده عزيز محمدي هستم همين.
   
    مگر قبل از انقلاب اسلامي نظاميان بر ورزش حضور نداشتند و ورزش دست نظامي ها نبود . اگر امروز هم چنين است، دليلش اين است كه نظامي يعني ورزش، اگر نظاميان ورزش نكنند و آماده نباشند، چگونه بايد از مردم دفاع كنند و دومين دليلش هم اين است كه نظم را هميشه مد نظر دارند و نظامي ها به دليل آن كه از ابتداي خدمت با مديريت و فرماندهي آشنا مي شوند مطمئنا مي توانند موفق تر باشند، به خصوص كساني كه دراين سطح مديريت كرده اند و تجربه مديريت بحران را هم دارند.
   
    از زماني كه بنده آمدم، دايما با مردم در ارتباط بودم و در همه ورزشگاه ها حضور داشتم و انتقادها و كمبودها را مي ديدم. بنده تنها كسي در فدراسيون هستم كه نه منشي دارم و نه در اتاقم را مي بندم. اين را مي توانيد از اهالي فوتبال و مديران باشگاه ها سوال كنيد. هر برنامه يي را مي خواستم انجام دهم، بعد از نظرخواهي از باشگاه ها به اجرا گذاشتم، پس اينكه بگويند مي خواهد نظامي گري كند جا ندارد و بيشتر بحث حاشيه يي است و آب در هاون كوبيدن است. اينقدر مرد هستم كه اگر اشتباه كردم بگويم و عذرخواهي كنم. نمونه آخرش برنامه 90 بود كه در برابر كارشناسان و فوتبال دوستان از اشتباهم عذر خواهي كردم.
   
    در كدام يك از بازي هاي مهم مسوولان مربوطه حضور داشته اند ولي بنده هميشه در دسترسم و اگر انتقادي از طرف تماشاگران در ورزشگاه ها مي شود مي شنوم و اگر بتوانم، انجام مي دهم.
   
    چه نمره يي به كار خودتان مي دهيد؟
    چون كار زيادي مانده، بين 10 تا 15. بنده 11 سال در ليگ كار اجرايي داشتم اما در اين چهار سال كه رياست سازمان ليگ را عهده دار بودم، تمام وقت در محل كارم حضور داشتم: چيزي حدود 12 ساعت يعني از هفت صبح تا هفت شب. و تمام فكرم پيشرفت فوتبال بوده
   
    اشتباهي كرده ايد كه از آن پشيمان باشيد؟
    بله، اشتباهاتي بوده در عقب انداختن بازي ها يا مثلامشاوره يي دوستانه به بعضي افراد كه نبايد انجام مي دادم. اگر الان پيش بيايد ديگر به كسي مشورت نمي دهم.
   
    شما رفاقت خاصي با بعضي از اهالي فوتبال داريد مثلاعلي فتح الله زاده. آيا اين به ضرر شما نيست؟
    من خارج كار سازماني ام با خيلي از اهالي فوتبال دوست هستم اما به هيچ وجه اين دوستي را در كار دخالت نمي دهم مثلابا آقاي فتح الله زاده دعوا كرده ام ولي نظرم را گفته ام و كاري را كه درست بوده، انجام داده ام. رفاقت براي بيرون از سازمان ليگ و فوتبال است.
   
نظرات بینندگان