arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸

وزیر راه: افزایش قیمت مسکن نداریم / بلیت هواپیما گران نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه احدی اجازه ندارد که در پی افزایش قیمت بنزین قیمت مسکن را افزایش دهد، گفت: هزینه هواپیماها نیز گران نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد اسلامی امروز (دوشنبه) در ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقلیم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت هواپیما تاثیری نخواهد داشت، اظهار کرد: این که بخواهیم در رابطه با افزایش قیمت بنزین هیجانی فکر کنیم، نادرست است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت سوخت تاثیری در قیمت مسکن نخواهد گذاشت، چراکه سهم بنزین بر قیمت کالای تمام شده زیاد نخواهد بود. احدی اجازه ندارد تغییری در قیمت‌ها ایجاد کند و اگر چنین موردی مشاهده شود قطعا تعزیرات برخورد جدی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی طی چند وقت اخیر اقدامات قابل توجهی در زمینه حمل و نقل و موضوعات ساختمان و شهرسازی انجام داده است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مبحث ۱۹ ساختمان‌سازی است که در آن بازنگری انجام شده و از سازمان نظام مهندسی انتظار داریم که حتما این مبحث را در طراحی ساختمان‌ها نظارت و اعمال کند. رعایت این مبحث از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم می‌توانند سهم به سزائی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.

اسلامی در ادامه ضمن اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گفت: طی چند سال گذشته نوسازی ناوگان پرشتاب انجام می‌شد اما به دلایل مختلفی از جمله کمبود منابع مالی، رکود در این باره ایجاد شد. اما نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با اهتمام بیشتری در سال جدید در دستور کار ما قرار گرفته است. همچنین برای نوسازی حمل ونقل ریلی نوسازی لکوموتیو و ناوگان ریلی در اولویت‌های ماست.

وزیر راه و شهرسازی افزود: قراردادهای را در زمینه برقی کردن خطوط ریلی با بخش خصوصی منعقد کرده بودیم که در حال حاضر به دنبال آن هستیم که این قراردادها را فعال کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان