arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸

ادعای مادورو درباره طرح جدید مخالفان برای براندازی دولت ونزوئلا: ۴۰۰ میلیون دلار پول گرفته اند تا به سیاستمداران و نیروهای امنیتی رشوه بدهند / برخی افراد را دستگیر کرده‌ایم

رئیس جمهوری ونزوئلا از دریافت بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری توسط راست‌گراها در این کشور با هدف دادن رشوه به سیاستمداران، عوامل پلیس و اعضای نیروهای مسلح ونزوئلا در راستای اهداف کشورهای خارجی پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تله سور، "نیکلاس مادورو" روز گذشته(یکشنبه) طی مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی در ونزوئلا افشا کرد که راست گراها در این کشور بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری برای به دادن رشوه به سیاستمداران و عوامی امنیتی با هدف فعالیت در راستای منافع کشورهای خارجی دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد که به رغم این طرح، نیروهای مسلح ونزوئلا همچنان به قانون اساسی، مردم و انقلاب ونزوئلا پایبند هستند.

مادورو گفت که در این راستا افرادی به دلیل تلاش برای دادن یا دریافت این رشوه ها دستگیر شده‌اند.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین در مورد تحولات بولیوی گفت: اوو مورالس تنها کسی است که می تواند صلح را در بولیوی احیا کند. براساس اطلاعاتی که بدست آوردیم، دستور دستگیری و ترور اوو مورالس به گروه های شبه نظامی در منطقه سانتاکروز و پوتوسی داده شده بود.

مادورو تاکید کرد که کودتای رخ داده در بولیوی از سوی آمریکا بودجه رسانی و توسط سفارت آمریکا در لاپاز سازماندهی شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس گفت: کشور ما قدرت صنعتی و همچنین درآمدهایی برای مقابله با این تحریم ها، دستیابی به ثبات اقتصادی، رشد اقتصادی واقعی و حفاطت از حقوق اجتماعی مردم را در اختیار دارد.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. همچنین بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته دستکم بیش از سه میلیون نفر از این کشور گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی (دی ۱۳۹۷) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان