arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲٨ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیانیه ارتش درباره رویدادهای اخیر: کینه ورزان به فتنه جدیدی روی آورده‌اند / برای صیانت از مردم و حفظ دستاوردهای نظام در مقابل هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان ایستاده ایم
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۲۱:۰۷

ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تدابیر روشنگرانه فرماندهی معظم کل قوا در پیش بینی فتنه‌های دشمنان و راهبردها و راه‌کارهای مقابله با آن، یکی از مهمترین ضروریات امروز را مراقبت از توطئه‌هایی می‌داند که امنیت مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را تحت تأثیر قرار ‌دهد.

همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین مقاومت و بصیرت بی نظیر ملت شریف ایران اسلامی در مقابل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار تاکید می کند، فرزندان ملت در ارتش ضمن محکومیت حرکات مذبوحانه دشمنان در حوادث اخیر و ابراز خشنودی از اهتمام مردم و رهنمود های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) و تلاش دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای انتظامی و امنیتی در فرونشاندن این توطئه، آمادگی و هوشیاری کامل دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران را با حفظ و ارتقای آمادگی‌های دفاعی، اصلی اجتناب ناپذیر برای همگان دانسته و یادآور می‌شود در این راه و برای صیانت از مردم شریف و حفظ دستاوردهای نظام در مقابل هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان با تمام قدرت ایستاده است.

فارس: «عبدالرضا داوری» به اتهام همکاری با آمدنیوز بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۲۱:۰۶

فارس نوشت: عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی نژاد با دستور قضایی بازداشت شده است.

براساس کسب اطلاع خبرنگار فارس این فرد به اتهام همکاری با شبکه معاند آمدنیوز بازداشت شده است.

امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفته بود که مستندات خوبی از روح الله زم مدیر شبکه آمدنیوز به دست آورده است.

اظهارات تکان‌دهنده عيسی كلانتری درباره آلودگی هوای تهران: بايد ١١روز تهران را تعطيل می كرديم!
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۲۱:۰۶

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست ایران قربانی توسعه شده‌ است، از این رو در حوزه محیط زیست باید مسائل زیربنایی را از سیاسی کاری جدا کنیم

کلانتری افزود: به دلیل عدم رعایت استانداردها توسط کارخانه های خودروسازی، تیرماه امسال آلودگی گاز اُزُن در هوا آن قدر زیاد شد که باید ۱۱ روز تهران را تعطیل می‌کردیم.

اعتراض معاونت حقوقی ریاست جمهوری به ابطال مصوبه تعیین محل‌های تجمعات مردمی:
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۲۱:۰۵

مصوبه دولت حق اعتراض مدنی مردم را فراهم می کند / بر اساس این مصوبه، محل‌های تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها در تهران و دیگر شهرها مشخص شده بود

تسنیم به نقل از یک مقام امنیتی: شب گذشته هیچ مشکل امنیتی در تهران نبود / تنها در دو یا سه نقطه مانند فلکه دوم صادقیه شاهد تجمع عده‌ای بودیم که اتفاق خاصی روی نداد
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۵:۰۱

یک منبع آگاه امنیتی در استان تهران در گفت وگو با تسنیم با اشاره به استمرار آرامش در تهران، گفت: شب گذشته سراسر تهران آرام بود و هیچ مشکل امنیتی وجود نداشت.

وی گفت: تنها در دو یا سه نقطه تهران مانند فلکه دوم صادقیه ما شاهد تجمع عده‌ای بودیم که با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی اتفاق خاصی روی نداد.

ادعاهای برایان هوک در واکنش به رویدادهای ایران: ملت ایران خسته شده‌اند / ایران امروز هزینه توطئه علیه کشورهای دیگر را می‌پردازد
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۵:۰۱

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا که تاکنون زمینه ساز اعمال تحریم‌های زیادی علیه ملت ایران بوده، در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی گفت: اولویت دولت دونالد ترامپ منزوی کردن نظام ایران و نمایندگان آن در منطقه و وضع سلسله تحریم‌هایی علیه تهران است.

وی در رابطه با ناآرامی‌ و اغتشاشات اخیرا ایران هم گفت: آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند.

اسماعیلی: بازداشت‌شدگان در اسرع وقت غربالگری می‌شوند / افراد بازداشتی بی تقصیر یا کم تقصیر در جریان حوادث اخیر باید آزاد شوند
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۵:۰۰

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص نگرانی برخی خانواده‌ها از بازداشت فرزندانشان و عدم اطلاع از مکان بازداشت آنها گفت: ما متعاقب دستور رئیس قوه قضائیه که در بند پنجم بیانیه ایشان مطرح شده بود کمیته‌ای با حضور معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، بنده و رئیس سازمان بازرسی تشکیل شد و جلساتی را تشکیل دادیم که هر روز تشکیل می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه: فرار مشایی شایعه است
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۹

سخنگوی قوه قضائیه در مورد شایعه خبر فرار رحیم مشایی از کشور نیز گفت: این خبر شایعه است و این فرد در کشور حضور دارد.

دلار در مرز ورود به کانال ۱۱ هزار تومانی قرار گرفت
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۸

قیمت دلار که از نیمه دیروز روند کاهشی را آغاز کرده است امروز بار دیگر با کاهش قابل توجه نرخ در صرافی های بانکی به ۱۲ هزار تومان رسید.

وزیر ارتباطات: به صلاحدید مراجع امنیتی، اینترنت در این چند روز با محدودیت‌ مواجه شد که این امر خسارات زیادی برای استارتاپ‌ها و اس ام ای ها به دنبال داشت / با وجود این خسارت، به دلیل وجود شبکه ملی اطلاعات، ‌سرویس‌های این فعالان پایدار و برقرار است / اگر شبکه ملی اطلاعات و زیر ساخت‌های آن نبود، امروز شاهد حضور ۲.۵ میلیون فعال حمل و نقل اینترنتی در میان معترضان بودیم
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۸

بنزین به تنهایی عامل آن نبوده و از همین رو به صلاحدید مراجع امنیتی، اینترنت در این چند روز با محدودیت‌هایی مواجه شد که این امر خسارات زیادی برای استارتاپ‌ها و اس ام ای ها به دنبال داشت.

آذری جهرمی افزود: با وجود این خسارت، به دلیل وجود شبکه ملی اطلاعات، ‌سرویس‌های این فعالان پایدار و برقرار است که این خود امتیازی مثبت به شمار می‌رود. همچنین اگر شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت‌های آن نبود، امروز شاهد حضور ۲.۵ میلیون فعال حمل و نقل اینترنتی در میان معترضان بودیم.

وی به انجام تراکنش‌های مالی بانک‌ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت:‌ وجود شبکه ملی اطلاعات پایداری خوبی با وجود محدودیت‌های اینترنت برای فعالیت این فعالان داشته است.

سردار رحیمی: دستگیری اخلالگران در تهران/افراد دیگری هم به زودی دستگیر می‌شوند / نیروی انتظامی اجازه هیچگونه ناامنی را نخواهد داد
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۷

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام دستگیری شمار زیادی از اخلالگران نظم عمومی در اتفاقات اخیر در تهران گفت: به زودی افراد دیگر هم که دست به اقدامات خرابکارانه زده و متواری شده بودند، دستگیر خواهند شد.

ربیعی: اینترنت استان‌ها به تدریج وصل می‌شود
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۷

علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: چنانچه اطمینان حاصل شود که سوء استفاده‌ای صورت نمی‌گیرد اینترنت استان‌های مختلف به تدریج وصل می‌شود. ربیعی تصریح کرد: نگرانی مردم را درک می‌کنیم اما نگرانی بزرگ‌تر حفظ آرامش در کشور است.

ادعای هوک: ملت ایران خسته شده‌اند
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۵

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا درباره ناآرامی‌ های ایران گفت: آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند. هوک مدعی شد: ما از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کنیم زیرا ایران اموالش را در راستای ایجاد بی ثباتی در کشورهای دیگر خرج می کند و ما از آنها می خوهیم که این اموال در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم خرج کنند. 

مقام امنیتی: شب گذشته هیچ مشکل امنیتی در تهران نبود
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۳

یک منبع آگاه امنیتی در استان تهران در گفت وگو با تسنیم با اشاره به استمرار آرامش در تهران، گفت: شب گذشته سراسر تهران آرام بود و هیچ مشکل امنیتی وجود نداشت. وی گفت: تنها در دو یا سه نقطه تهران مانند فلکه دوم صادقیه ما شاهد تجمع عده‌ای بودیم که با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی اتفاق خاصی روی نداد.

اگر تصمیم بنزینی دولت سازندگی ادامه می‌یافت، نیازی به تصمیم غیرکارشناسی نبود
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۲

مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در دولت سازندگی تصمیم بر این شد که قیمت انواع سوخت در سال ۱۰ درصد افزایش یابد. این تصمیم را دولت اصلاحات نیز مدتی عملی کرد ولی در مجلس هفتم، رئیس مجلس و سه نفر از نمایندگان که مدعی برخورداری از تفکر برتر اقتصادی بودند، با ارائه طرحی تحت عنوان تثبیت قیمت، مانع ادامه آن تصمیم شدند. اگر عمل به آن تصمیم ادامه یافته بود، اکنون قیمت بنزین به حدود دو هزار تومان رسیده بود بدون آنکه کمترین اعتراض و تنشی در جامعه پدید آورد. دولت آقای روحانی می‌بایست از آغاز کار خود تصمیم عاقلانه و کارشناسانه افزایش ۱۰ درصدی سوخت را بار دیگر اجرائی می‌کرد تا امروز نیازی به این تصمیم غیرکارشناسی شده پیدا نمی‌کرد و دچار دردسرهای امروز نمی‌شد.

سازمان ملل: مردم حق راهپیمایی آزادانه دارند
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۲۲

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وقایع داخل ایران گفت: دبیرکل از اینکه تعدادی از مردم جان خود را از دست داده اند بسیار ناراحت است. با این حال، شما را به آنچه که در ماه اکتبر درباره تظاهرات خیابانی مطرح کردیم ارجاع می‌دهم که دبیرکل از همه طرف‌ها خواست تا از خشونت خودداری و مهمتر اینکه از اماکن شهری محافظت کنند. او درباره انسداد خیابان‌ها هم گفت: ما یک چارچوب حقوق بشری داریم که بین آزادی راهپیمایی مردم و احترام به حقوق دیگران از جمله تمایل مردم برای ادامه زندگی، تعادل برقرار کرده است؛ اما موضوع اصلی این است که مردم حق راهپیمایی آزادانه دارند.

گازوئیل به‌دلیل هزینه حمل و نقل روستائیان گران نشد
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۲۰

علی ربیعی سخنگوی دولت با بیان اینکه در پیوست های طرح مدیریت مصرف سوخت به روستاییان توجه ویژه شده است، گفت : در این طرح گازوئیل را گران نکردیم تا هزینه حمل و نقل این قشر افزایش پیدا نکند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۱:۱۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان