arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

واکنش سازمان ملل به رویدادهای ایران: مردم حق راهپیمایی آزادانه دارند/ آزادی راهپیمایی نباید به حقوق دیگران آسیب وارد کند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آزادی راهپیمایی را حق مردم دانست و در عین حال تاکید کرد این آزادی نباید به حقوق دیگران آسیب وارد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آزادی راهپیمایی را حق مردم دانست و در عین حال تاکید کرد این آزادی نباید به حقوق دیگران آسیب وارد کند.

به گزارش انتخاب، استفان دوجاریک روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری و در پاسخ به این سئوال که آیا درباره وقایع داخل ایران نظری دارید و آیا بستن خیابان‌ها و معابر عمومی برخلاف قوانین بین المللی است، گفت: دبیرکل با نگرانی شرایط پیش آمده در ایران را به ویژه درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی که در آخر هفته شاهد بودیم، دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: او از اینکه تعدادی از مردم جان خود را از دست داده اند بسیار ناراحت است. با این حال، شما را به آنچه که در ماه اکتبر درباره تظاهرات خیابانی مطرح کردیم ارجاع می‌دهم که دبیرکل از همه طرف‌ها خواست تا از خشونت خودداری و مهمتر اینکه از اماکن شهری محافظت کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره انسداد خیابان‌ها هم گفت: ما یک چارچوب حقوق بشری داریم که بین آزادی راهپیمایی مردم و احترام به حقوق دیگران از جمله تمایل مردم برای ادامه زندگی، تعادل برقرار کرده است؛ اما موضوع اصلی این است که مردم حق راهپیمایی آزادانه دارند.

نظرات بینندگان