arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

مدیران مدارس برای دریافت سهمیه بنزین سرویس‌ دانش‌آموزان ثبت‌نام کنند

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از مدیران مدارس استان خواست تا برای دریافت سهمیه‌ بنزین سرویس‌ حمل و نقل دانش‌آموزان هرچه زودتر در سامانه مربوط ثبت‌نام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیران مدارس برای دریافت سهمیه بنزین سرویس‌ دانش‌آموزان ثبت‌نام کنندعلیرضا سلطانی  افزود: بنا بر اعلام وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد سوخت کشور  برای سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان ۱۲۰ لیتر بنزین به صورت ماهانه به خودروهای تک سوز  اختصاص یافته است.

وی اظهارداشت: بر این اساس سامانه‌ای با عنوان "سپند" تعریف شده تا مدیران مدارس بتوانند اسامی رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی را در آن وارد کننند.

رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اصفهان افزود: شاید ثبت و بررسی در این سامانه قدری زمانبر باشد ولی اعمال سهمیه از ۲۴ آبان قابل اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات برای پیشگیری از افزایش  نرخ سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان در پی سهمیه‌بندی بنزین صورت گرفته است.

سلطانی با اشاره به این که اکنون در استان دست کم ۱۷۰ شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی فعال است، گفت: بیشترین تعداد شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی مربوط به کلانشهر اصفهان با ۵۳ شرکت و جابجایی دست کم ۷۳هزار دانش‌آموز است.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.

بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه ۲۴ آبان‌ماه برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز سهمیه‌بندی شد.

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان (۶۰ لیتر ماهانه برای خودروهاس شخصی) و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان