arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

رأی الیوم: کردها نفت صدها چاه نفت سوریه را به اسرائیل منتقل می کنند

تشکیلات خودگردان کردها در شمال سوریه امتیاز استخراج نفت از صدها چاه نفت متعلق به سوریه در منطقه « شرق فرات» و انتقال آن به فلسطین اشغالی از راه اردن را به یک شرکت رژیم صهیونیستی واگذار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه « رأی الیوم » چاپ لندن ، این خبر مهم و حساس توسط روزنامه « ینی شفق » ترکیه فاش و توسط روزنامه « لس آنجلس تایمز » آمریکا تایید شد.

بر اساس این گزارش، خبر یاد شده به سه دلیل شوک برانگیز است، نخست ثروت سوریه با حمایت آمریکا به سرقت می رود. دوم این که کردهای سوریه به کشور زادگاه خود خیانت کرده و با رژیم اشغالگر قدس در حال همکاری هستند و سوم هم اردن مقدمات سرقت نفت سوریه از راه خاک خود را فراهم کرده است.

در همین رابطه « مردخای خانا » تاجر اسراییلی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی « اسراییل هیوم » که چند روز پیش انتشار یافت، تاکید کرد: این قرارداد میان کردها و شرکت وی موسوم به « گلوبال دولپمنت» (Global Development Corporation) منعقد شد.

مردخای گفت: من نمی خواهم این نفت در اختیار دولت سوریه قرار گیرد. تولید نفت از چاه های العمر، التنک، کونیکو، الجفرة، الرّمیلات، السویدیّة، کبیبة، مرکدة، تشرین، الجبسة و الشداوی واقع در منطقه شرق فرات سوریه در حال حاضر ۱۲۵ هزار بشکه در روز است و ما در نظر داریم تا سطح تولید نفت را از این حوزه ها به ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم .

رأی الیوم ادامه داد: در دوران اشغال این منطقه توسط گروه تروریستی داعش کامیون های نفت کش رهسپار ترکیه می شدند اما هم اکنون ترکیه مرزهای خود را بر روی این کامیون ها بسته است زیرا مقامات آنکارا می دانند که درآمد حاصل از فروش نفت عاید نیروهای دمکراتیک سوریه می شود و به همین دلیل هم اکنون کامیون های نفت کش در ابتدا از خاک عراق به اردن رفته و از آنجا رهسپار بنادر صادرکننده در فلسطین اشغالی می شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش از حضور ۸۰۰ سرباز آمریکایی جهت محافظت از چاه های نفت سخن به میان آورد و از شرکت های نفتی آمریکا همچون « إکسو موبایل» خواست تا چاه های یاد شده را راه اندازی کند.

ترامپ از شرکت های یاد شده خواست تا به منظور افزایش تولید نفت اقدام به حفاری چاه های جدید نمایند تا بدین ترتیب بر نفوذ رژیم صهیونیستی به این چاه ها و سوء استفاده از آنها سرپوش بگذارد و سهم بیشتری از درآمدها را به کردهای جدایی طلب سوریه اختصاص دهد تا بتوانند دولت مورد نظر خود را در شمال شرق سوریه تشکیل دهند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هم در تمامی مصاحبه های تلویزیونی اخیر خود به موضوع به یغما رفتن ثروت نفت سوریه توسط آمریکا و دریافت غرامت در آینده اشاره کرده است.

بر پایه همین گزارش، بشار اسد گفت که با به راه انداختن جنگ های پارتیزانی همچون جنگ های شکل گرفته علیه نیروهای آمریکایی در دوران اشغال عراق با این اقدام آمریکا مقابله خواهد کرد تا همه این چاه ها را بازپس گرفته و نیروهای آمریکایی را از آنها بیرون براند.

رأی الیوم خاطر نشان کرد: این ثروت نفتی به تمام ملت سوریه تعلق دارد نه به جدایی طلب های کرد که بار دیگر عدم وفاداری خود را به میهن مادر به اثبات رساندند و برای تجزیه سوریه در حال همکاری با آمریکایی ها و اسراییلی ها بسر می برند تا منطقه شمال شرق فرات را که از نظر کشاورزی ، آبی و نفتی حاصلخیز است از خاک سوریه جدا کنند.

بر اساس این گزارش، نفوذ یک شرکت نفتی صهیونیست به این منطقه و به یغما رفتن ثروت آن توسط شرکت مزبور به قبایل عرب و کردهای شرافتمند منطقه را وامی دارد تا در برابر این سرقت ها که با حمایت قلدرمآبانه آمریکا و پشتیبانی اسراییل صورت می گیرد، مقاومت کنند.

رای الیوم در پایان ابراز امیدواری کرد تا اردن به بخشی از این توطئه علیه سوریه تبدیل نشود و اجازه ندهد تا نفت به سرقت رفته سوریه از راه خاک این کشور به فلسطین اشغالی انتقال یابد.

این روزنامه فرامنطقه ای پیش بینی کرد که مردم سوریه در آینده نزدیک به مقابله با اشغالگران آمریکایی و اسراییلی در شرق فرات خواهند پرداخت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان