arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

سهم اوپک در واردات نفت هند به کمترین میزان از سال ۲۰۱۱ رسید

سهم اوپک در واردات نفت هند در ماه اکتبر ۷۳ درصد کاهش یافته است که کمترین میزان سهم ماهانه از سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از رویترز، آمارهای نفتکش‌ها نشان داد سهم اوپک در واردات نفت هند در ماه اکتبر 73 درصد کاهش یافته است که کمترین میزان سهم ماهانه از سال 2011 به شمار می‌رود.

هند که معمولا حدود 80 درصد نیاز نفتی خود را از اعضای اوپک تامین می‌کند، منابع تامین نفت خود را متنوع ساخته است زیرا پالایشگاه‌های این کشور تاسیسات خود را برای استفاده از نفت ارزان‌ بروزرسانی کردند.

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان، در ماه اکتبر 4.56 میلیون بشکه در روز خرید که 3.3 درصد از مدت مشابه پارسال کمتر است.

سهم اوپک از خرید نفت هند در ماه سپتامبر حدود 81 درصد بود. این کشور در این ماه به طور کلی کمتر نفت وارد کرده زیرا به علت تعمیرات برخی از پالایشگاه‌ها، واردات خود را به کمترین میزان در 3 سال گذشته رسانده است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که منجر به کاهش تولید این کشور شد، تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر به کمترین میزان در 8 سال گذشته رسید.

آمارهای رهیابی نفتکش‌ها نشان داد عراق در ماه اکتبر به جای عربستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت هند شد. زیرا پالایشگاه‌های هندی خرید نفت گران‌تر عربستان را کاهش دادند.

همچنین هند برای جبران خرید کمتر از عربستان، واردات نفت از نیجریه را افزایش داد. نیجریه در ماه اکتبر، سومین تامین‌کننده نفت هند بود. دهلی‌نو خرید نفت از کویت و مکزیک را نیز افزایش داد.

هند در ماه اکتبر روزانه 336 هزار بشکه نفت از آمریکا وارد کرده است که حدود 7.5 درصد کل واردات نفتی این کشور بوده است. پالایشگاه خصوصی ریلاینس اینداستریز 3 نفتکش محموله نفتی خریده است. آمریکا چهارمین عرضه‌کننده نفت هند در ماه اکتبر بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان