arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

ونزوئلا: به خاطر تحریم‌های آمریکا دسترسی به میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های خارجی خود را از دست داده ایم

وزیر گردشگری و تجارت خارجی ونزوئلا تصریح کرد که اقدام آمریکا در مسدود کردن میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های ونزوئلا نقض قوانین بین‌المللی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فیلیکس پلاسنسیا» وزیر گردشگری و تجارت خارجی ونزوئلا در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، تأکید کرد که «کاراکاس» به واسطه تحریم‌های یکجانبه آمریکا، دسترسی به میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های خارجی را از دست داده است.

وی در این خصوص گفت: «میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های مردم ما تحت تأثیر اقدامات تهدید‌آمیز یکجانبه دولت آمریکا قرار گرفته است و این نقض قوانین بین‌المللی است و تلاش برای تحمیل تصمیمات یکجانبه در خصوص یک کشور آزاد و مستقل است».

طبق این گزارش، دولت آمریکا در سال جاری میلادی، تلاش‌ها را برای سرنگونی دولت ونزوئلا از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی افزایش داده است.

این وزیر ونزوئلایی تصریح کرد: «ما از عدم امکان جابجایی دارایی‌های خود، متأثریم. دارایی‌های ما همچون شرکت نفت در آمریکا مسدود شده است. (دارایی‌های ما) از ما گرفته شده است».

از آغاز سال جاری میلادی، آمریکا، طیفی از تحریم‌ها را علیه ونزوئلا با هدف وادار کردن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به کناره‌گیری از قدرت، تحمیل کرده است.

تحریم‌های آمریکا بیشتر بخش تجارت نفت ونزوئلا را که بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد، هدف گرفته است که البته آمریکا در ماه آگوست سال جاری میلادی، علاوه بر وضع تحریم‌هایی علیه بخش تجارت نفت ونزوئلا، اقدامات تحریمی جدیدی علیه دولت مادورو وضع کرد و دستور مسدود کردن تمامی دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا و ممنوع کردن معاملات با مقامات این کشور را صادر کرد.

علیرغم تلاش‌های واشنگتن برای افزایش فشار حداکثری به دولت ونزوئلا با هدف خلع «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از قدرت، مادورو چندی پیش وعده آغاز رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ را مطرح کرد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور نیز در دامن زدن به بحران اقتصادی ونزوئلا نقش داشته‌اند، زیرا بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان