arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

دولت قطر، حمایت امریکا از شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد

کشور قطر در بیانیه‌ای سه‌شنبه شب اعلام کرد که قانونی‌دانستن شهرک‌سازی صهیونیستی که دوشنبه شب توسط "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه آمریکا اعلام شد، غیر قابل قبول خواند و این تصمیم را محکوم کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت قطر، حمایت امریکا از شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کردبه گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره"، در ادامه بیانیه قطر آمده است: موضوع ما در خصوص حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت مردم آن ثابت و استوار است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرد،  دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

وی افزود که دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

پمپئو اظهار کرد: در سال ۱۹۷۸ دولت جیمی کارتر سی و نهمین رییس جمهوری اقدامات اسرائیل در خصوص شهرک های یهودی نشین را مطابق با قوانین بین المللی ندانست ولی دولت رونالد ریگان چهلمین رییس جمهوری آمریکا با آن مخالفت کرد.

این اظهارات وی پیشتر با محکومیت کشورهای اسلامی و عربی روبه رو شده است.

نظرات بینندگان