arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸

ترامپ، فرمان اعزام نیروهای بیشتر به عربستان را صادر کرد

دونالد ترامپ روز سه شنبه دستور اعزام سربازان بیشتر به عربستان سعودی و همچنین سیستم های راداری و موشکی برای آنچه را که "بهبود دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه" خواند، صادر کرده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ، فرمان اعزام نیروهای بیشتر به عربستان را صادر کرد

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در نامه ای به کنگره اعلام کرد که سربازان بیشتر آمریکایی برای دفاع در برابر ایران در هفته‌های آینده به عربستان سعودی اعزام خواهند شد و حدود سه هزار پرسنل ارتش آمریکا تا زمانی که لازم باشد در عربستان خواهند ماند.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران کنگره گفت: نیروها و تجهیزات اضافی که برای اعزام به عربستان سعودی اعلام شده اند شامل سیستم های راداری و موشکی برای بهبود دفاعی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه، یک شاخه اعزامی هوایی برای پشتیبانی از عملیات هواپیماهای ایالات متحده در عربستان سعودی و دو اسکادران جنگنده خواهد بود.

به گفته کاخ سفید، اولین دسته از این نیروهای اضافی به عربستان سعودی رسیده اند و نیروهای باقی مانده در هفته های آینده وارد خواهند شد.

ترامپ خاطرنشان کرد: با استقرار جدید تعداد کل نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی به سه هزار نفر خواهد رسید.

رییس جمهوری آمریکا افزود: نیروهای نظامی تا زمانی که حضور آنها برای انجام مأموریت ها تا زمانی که نیاز باشد، در منطقه مستقر خواهند بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان