arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸

تایم: وزیر خارجه آمریکا برای حضور در انتخابات سنا به دنبال استعفا است

مجله تایم بامداد چهارشنبه نوشت که وزیر امورخارجه آمریکا به منظور حضور در انتخابات آتی مجلس سنا به دنبال خروج از کابینه ترامپ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تایم: وزیر خارجه آمریکا برای حضور در انتخابات سنا به دنبال استعفا است

به نوشته مجله تایم، مایک پمپئو در هفته‌های اخیر به سه نماینده برجسته جمهوریخواه گفته است که قصد دارد از دولت ترامپ استعفا دهد تا بتواند در انتخابات سال آینده از ایالت کانزاس نامزد مجلس سنای آمریکا شود.

پمپئو به نمایندگان جمهوریخواه گفته است که تنها مشکل نحوه خروج از دولت ترامپ است.
سه تن از نمایندگان جمهوریخواه در مصاحبه با تایم گفتند: قرار بود پمپئو تا اوایل بهار سال آینده در وزارت امورخارجه باقی بماند، اما تحولات اخیر از جمله تحقیق در مورد استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان موجب اخلال در روابط پمپئو با ترامپ شده است.
نمایندگان جمهوریخواه در پاسخ به زمان خروج پمپئو از کابینه ترامپ می‌گویند: تصمیم پمپئو برای استعفا با توجه به توانایی‌های وی در مدیریت زمان ممکن است در زمان مناسبی صورت گیرد.
به دنبال افشای خبر استعفای پمپئو، مجله تایم نوشت: هیچ نشانه‌ای از اینکه وی موضوع کناره گیری از وزارت خارجه را با رئیس جمهوری در میان گذاشته باشد، وجود ندارد.
پیش از این نیز به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای وزیر امورخارجه آمریکا، دستیاران پمپئو این خبرها را انکار کردند.

کابینه ترامپ همواره با کناره گیری و یا برکناری اعضا مواجه بود به طوری که پیش از این «جان بولتون» مشاور امنیت ترامپ نیز از کاخ سفید اخراج شد.

منبع: العالم

نظرات بینندگان