arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸

باهنر: رئیس مجلس اختیاراتی دارد که در آنها ملزم به مشورت با نمایندگان نیست

باهنر تصریح کرد: اما به تبع ریاست مجلس، رئیس مجلس یک جاهایی دیگر هم اختیاراتی پیدا می‌کند. ما در قانون اساسی داریم که اگر رئیس مجلس آیین نامه های مصوب دولت را خلاف قانون دید می تواند ایراد بگیرد و دولت مکلف به اصلاح است. این چیزی نیست که رئیس مجلس برای اعمال این اختیارش با ۲۹۰ نماینده مشورت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدرضا باهنر گفت: در دولت آقای رئیس جمهور ممکن است به فلان وزیر بگوید تو دیگر صحبت نکن یا رئیس قوه قضاییه نیروهای قوای زیرمجموعه خود را مدیریت می کند، اما رئیس مجلس بر نمایندگان بر مبنای یک قاموس تحت عنوان آیین نامه داخلی مدیریت می کند، اگر تخطی کند همه نمایندگان طلبکار می شوند. لذا اداره کردن مجلس براساس آن آیین نامه است که خیلی دقیق و روشن است که حقوق رئیس مجلس و نمایندگان چه است.

باهنر تصریح کرد: اما به تبع ریاست مجلس، رئیس مجلس یک جاهایی دیگر هم اختیاراتی پیدا می‌کند. ما در قانون اساسی داریم که اگر رئیس مجلس آیین نامه های مصوب دولت را خلاف قانون دید می تواند ایراد بگیرد و دولت مکلف به اصلاح است. این چیزی نیست که رئیس مجلس برای اعمال این اختیارش با ۲۹۰ نماینده مشورت کند. این شخصیت حقوقی رئیس مجلس است و قانون اساسی این اختیار را به او داده است.

نظرات بینندگان